عکس‌های مادر شهیدی که به رخشان بنی‌اعتماد تقدیم شد

سعید صادقی عکاس دوران حنگ تحمیلی دو عکسی را که با 30 سال فاصله از یک مادر شهید گرفته، به رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینمای ایران نقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این عکاس که  8 سال جنگ تحمیلی را در جبهه‌ها بوده، در آخرین شماره «کتاب هفته خبر» مطلبی را درباره رخشان بنی اعتماد و سینمای او نوشته (اینجا) و در انتهای آن دو عکس را به این کارگردان تقدیم کرده است.

صادقی در توضیح این عکس‌ها نوشته:«عکس اول را سال 62 گرفته‌ام، در تهران، میدان جمهوری، مادری در حال وداع با فرزند نوجوانش، مرتضی کارور.

عکس دوم، سی و یک سال بعد گرفته شده، در حوالی ورامین. این بار اما مادر یوسه بر تصویر پسرش می زند، بر چهره شهید مرتضی کارور. این هر دو عکس را تقدیم می‌کنم به خانم رخشان بنی اعتماد که عاشقانه و صادقانه، صمیمیت این عکس‌ها را باور می‌کند. با احترام سعید صادقی.»

صادقی اردیبهشت سال 92 پروژه‌ای را با همکاری خبرگزاری خبرآنلاین آغاز کرد. (اینجا) او با انتشار عکس‌هایی که در زمان جنگ تحمیلی گرفته بود، کوشید تا با همراهی مردم در گوشه و کنار ایران ردی از رزمندگان آن‌ سال‌ها و خانواده‌های‌شان بیابد. عکس دیروز و امروز مادر شهید کارور هم در جریان همین پروژه خلق شد.

عکس‌های سعید صادقی
عکسی که سعید صادقی سال 62 گرفته


عکس‌های سعید صادقی
عکسی که سعید صادقی 31 سال بعد از همان مادر در ورامین گرفته است 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع الزمان.......... A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    درود بر آقای صادقی..من کلیه عکس ها را دنبال کردم وب اونها گریستم...اما چرا تقدیم این خانم؟؟؟؟؟؟؟؟ اینها کمترین احساسی به ارزشهای انقلاب دارند...نمونه کارها و رفتار فرزندانشون ندیدید؟؟؟..اجر خودتون ضایع نکنید
    • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      79 19
      بدیع الزمان اینقدر از حرفت ناراحت شدم که حواسم پرت شد بهت مثبت دادمخدا مرا بخشد.... تا حالا فیلم ننه گیلانه را دیدی؟ اگر دیده بودی میفهمیدی تا خانم بنی اعتماد عمق رنج مادران شهید و جانباز را درک نکره بود، نمی توانست ننه گیلانه را خلق کند. خانم بنی اعتماد دین خود را به مادران رنج کشیده این سرزمین ادا کرده است. تو...خود تو جناب بدیع الزمان...برای مادران شهدا وجانبازان چکار کردی؟ یکبار بشین فیلم ننه گیلانه را تماشا کن...
    • احمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      49 7
      وقتی خودتان را معیار حق و باطل قرار می دهید باید هم از رفتار بعضی ادمها ی مورد نظرتان تعجب کنید .
    • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      10 5
      اینها یعنی کی ها دقیقا؟فکرکنم شما خودت هم نمیدونی داری درباره ی کی حرف میزنی.
  • ......... A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    34 31
    اتفاقا رخشان بنی اعتماد نمونه کامل یک مادر یک زن ایده ال در این زمان هست.... اگر قرار باشه زنان ما فاطمه س را الگوی خود قرار بدن...به نظر من نزدیک ترین شان به راه و روش فاطمه یکی خانم بنی اعتماد و لیلا حاتمی است.یعنی ایمان کامل دارم به این حرفم حالا ممکنه همه توهین کنند به من ... اصلا مهم نیست.
    • لیلا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      9 2
      شما حالت خوبه عزیز؟ اونم نزدیک ترین
  • احمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    28 0
    يك دنيا حرف تو اين دو تا عكس نهفته
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    14 0
    یک کار فرهنگی هوشمندانه بود آفرین بر هر دو هنرمند عکاس و کارگردان
  • بی نام US ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    16 5
    ای کاش ادم های چسبیده به قدرت ذره ای شهوت ثروت واستبدادی قدرت تو چنگشان را کمتر می کردند وبه احترام امثال مادران شهیدی جون مرتضی کارور هاکه سرمایه اعتقادی ورییشه های این سرزمین میباشند وخانم بنی اعتماد هاسرمایه های فرهنگی ملی ایران میباشند با احترام سر تعظیم داشته باشند تا ریشه های کشورمان پربار تقویتوبا طراوت امید داشتن را در جان نسل هاشکل گرفته شود ..جانباز نخاعی در ازادسازی شهر خرمشهر سال 61 بهمن تاج دولتی