۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

سیدعباس صالحی در نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل ارشاد استان‌ها از تصویب آیین نامه جدید برای خرید تازه‌های نشر از ناشران کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی از تصمیم جدید معاونت امور فرهنگی برای خرید تازه‌های نشر از ناشران خبر داد و گفت: «خرید تازه‌های نشر از سوی معاونت امور فرهنگی بیش از 2 سال متوقف شده بود که با تدوین آیین‌نامه جدید، بار دیگر خرید تازه‌های نشر به منظور حمایت از ناشران کل کشور احیاء خواهد شد.»

او ادامه داد: «با توجه به آیین‌نامه جدید تصمیمی اتخاذ شده تا نمایشگاه‌ دایمی از تازه‌های نشر در مراکز استان‌ها تشکیل شود تا از این طریق در تمامی سطح کشور شاهد حضور نمایشگاهی از تازه‌های نشر ناشران باشیم. این اقدام می‌تواند در آشنایی جامعه مخاطبین با جدیدترین آثار منتشر شده موثر واقع شود.»

صالحی با اشاره به نزدیکی هفته کتاب‌ و ضرورت توجه استان‌ها به این رویداد مهم فرهنگی عنوان کرد: «از هفته کتاب باید به عنوان یک فرصت ملی برای کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی نهایت استفاده را به عمل آورد. »

معاون امور فرهنگی ادامه داد: «به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت اجرایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌های اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واگذار شد. در صورت موفقیت این مدل از واسپاری می‌توان به تفویض سایر فعالیت‌هایی که تاکنون در ستاد معاونت امور فرهنگی انجام می‌شد، امیدوار بود.» 

بر اساس این گزارش، دومین روز از نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها روز پنج‌شنبه (اول آبانماه) با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، محمدمهدی احمدی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ستادی معاونت امور فرهنگی و مدیران کل ارشاد استان‌های کشور در تبریز برگزار شد. 

۵۷۲۴۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    28 3
    دلم میسوزه برای این دولت ... نه مثل دولت احمدی نژاد هست که دولت رو در بهترین شرایط کشور تحویل گرفته باشه ... نه مثل دولت خاتمی که هشت سال ویرانی و نابودی کشور رو بهش نداده باشن ... کار خوب انجام بده میگن وظیفه ش بود ... کاری هم نتونه انجام بده حتی طرفداراش میکوبنش