دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری دربازدیداز پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: برگزاری نمایشگاه های فناوری، افزایش تولیدات داخلی و تاسیس رشته های آموزشی منجر به کارآفرینی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشوراست.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دكتر فرهادی در اين بازديد با اشاره به دستاوردهای فناوری توسط محققان کشور اظهار داشت: ورود فارغ التحصیلان دارای مهارت به عرصه اقتصاد دانش بنیان و رفع نیازکشور از طریق آنها را می توان از دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی افزود: با تلاش این افراد خروج ارز از کشور کاهش یافته و نمونه های متعددی از فناوری که قبلا وارد می شد اکنون در داخل تولید می شود و این نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی درکشوردارد.

وی درخصوص جلوگیری از موازی کاری در برنامه های فناوری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم همکاری و هماهنگی وجود دارد به طوری که دراین نمایشگاه پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان حضور دارند و این نشان از همکاری وزرات علوم و معاونت است.

دكتر فرهادی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای علوم کشورهای غیرمتعهد در تهران اظهار داشت: در اين اجلاس مذاکرات خوبی انجام شد تا بتوانیم با این کشورها تبادل علم و فناوری داشته باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 1
    وزیر علوم پایداریها....