در دیدار فرهادی و ستاری از نمایشگاه علم تا عمل عنوان شد؛ بودجه ۳۰۰میلیون دلاری صندوق نوآوری و شکوفایی

وزیر علوم گفت: همکاری ها و اقدامات مشترک صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت علوم ممکن است همپوشانی در فعالیت های علمی و فناوری کشور داشته باشد اما قطعا موازی کاری در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محمد فرهادی به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظهر امروز در سومین روز پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل، از دستاوردها و محصولات دانش بنیان استان های مختلف بازدید کرد.

فرهادی در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های استانی، طرح های ویژه و طرح های کلان فناوری حاضر در نمایشگاه، از تلاش صورت گرفته در جهت توسعه فناوری ابراز خرسندی کرد.

وزیر علوم در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت تبدیل دانش به فناوری و محصول دانش بنیان برای ایجاد اشتغال، نمایشگاه و رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: حضور فناوری ها و محصولات شرکت های دانش بنیان که با بهره گیری از دانش داخلی به بومی سازی و تولید انبوه منجر شده اند و همچنین خلاقیت های حاضر در این نمایشگاه که در ابعاد مختلف با حمایت معاونت علمی و فناوری به تولید رسیده اند، ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت کشورهای عضور عدم تعهد و ایجاد زمینه همکاری های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با این کشورها گفت: حضور وزرای علوم این کشورها، زمینه افزایش همکاری ها در آینده شده است. وزرای علوم این کشورها از مراکز تحقیقاتی و از پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی بازدید داشتند. در این دیدارها مذاکرات بسیار خوبی انجام شده تا در زمینه تبادل دانش و فناوری همکاری هایی صورت بگیرد.

فرهادی گفت: واردات فناوری طی چند سال گذشته کمتر شده است. همکاری ها و اقدامات مشترک صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت علوم ممکن است همپوشانی در فعالیت های علمی و فناوری کشور داشته باشد اما قطعا موازی کاری در آن وجود ندارد.

تحقق اقتصاد دانش بنیان با مساعدت مجلس

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این بازدید، وزارت علوم را از نهادهای مؤثر در گسترش اقتصاد دانش بنیان ارزیابی کرد و گفت: در حوزه کاربردی ساختن پژوهش ها و ورود فناوری های دانشگاه، وزارت علوم می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد شرکت های دانش بنیان و اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

وی همچنین از تصویب بودجه سیصد میلیون دلاری صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: با مساعدت مجلس و گام خوبی که در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته شده، امیدواریم بتوانیم سال آینده با قدرت بییش تری در مسیر اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

ستاری در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری معاونت علمی و وزارت علوم، با حمایت خوبی که مجلس در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام داده است بتواند روند اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را تسریع کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =