حسین عبدی عضو و سخنگوی هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، می گوید اصلا به جانشینی برانکو فکر نمی کند.

مهدی یکتا/خبرگزاری خبرآنلاین؛ طی این مدت انتقاداتی هم از حسین عبدی شد که چرا او در روزهای ملتهب پرسپولیس به کانادا سفر کرده است.  اتفاقاً دیروز هم هواداران شاکی پرسپولیس جلسه‌ای را با او برگزار کردند. عبدی به این انتقادها پاسخ می دهد. 

آقاي عبدي؛ سفر شما در فصل نقل‌وانتقالات آن هم با توجه به مسئوليتي كه در پرسپوليس داشتيد، با انتقاداتي همراه شد. در اين رابطه چه صحبتي داريد؟
اولاً من مسئوليتي در نقل‌وانتقالات پرسپوليس ندارم و عضو هيأت مديره باشگاه هستم. در ثاني بحث سفر به كانادا قبل از عضويت من در هيأت مديره مطرح شده بود. از قبل ويزا تهيه شده و دوستانم كوروش تشت‌زر و رضا عابديان تدارك ديده بودند و نمي‌شد اين سفر را به هم زد. از طرف ديگر خود آقاي طاهري در جلسات با بازيكنان حضور داشت و نيازي به من نبود.

ولي قبل از آن شما در تمام مذاكرات كنار طاهري بوديد.
عرض كردم اگر آقاي طاهري بخواهد، به او كمك كرده و خواهم كرد اما اين يك وظيفه نيست. اصلاً ما در پرسپوليس چيزي به اسم كميته نقل‌وانتقالات نداريم. همه چيز طبق ليست برانكو پيش مي‌رود.

در جلسه شما با هواداران پرسپوليس چه گذشت؟
همان حرف‌هاي هميشگي مطرح شد. در فصل نقل‌وانتقالات هواداران دوست دارند يك بازيكن بيايد و يك بازيكن نيايد و همين حرف‌ها مطرح بود و بنده هم توضيحات كافي را درباره ظرفيت باشگاه، بودجه و... دادم.

فكر نمي‌كنيد پرسپوليس در فصل نقل‌وانتقالات از استقلال عقب افتاده باشد؟
نه، نسبت به ليست برانكو ما خيلي هم جلو هستيم!

ولي دو كروات به اسامي ماريچ و كريستانوويچ به تهران آمدند و بدون عقد قرارداد، تهران را ترك كردند. آنها در ليست برانكو نبودند؟
تا جايي كه مي‌دانم، صحبت‌هاي مقدماتي با طاهري انجام و در نهايت توافقي هم حاصل شد. به قيمت هم رسيدند اما رفتند با برانكو صحبت‌هايي كردند كه نمي‌دانم چه بود؟!

در شرايط كنوني خبر خوشحال‌كننده‌اي براي هواداران نداريد؟
تمديد قرارداد اميد عاليشاه و مهدي طارمي به نظر من يك نوع موفقيت در فصل نقل‌وانتقالات بود.

نوري هم كه رفتني شد؟
او هم شرايط خاص خودش را دارد و هنوز چيزي قطعي نيست.

ببخشيد اين سؤال را مي‌پرسم ولي برخي شايعات حكايت از آن دارد كه حسين عبدي خواب سرمربيگري در پرسپوليس و جانشيني برانكو را مي‌بيند و به همين خاطر كارشكني مي‌كند؟
اين بحث‌هاي عاميانه و پيش‌پاافتاده‌اي است كه براي انحراف اذهان عمومي مطرح مي‌شود. من شرح وظايف مشخصي دارم و حاضر نيستم به اين مسائل فكر كنم.

بي ‌رودربايستي شما از برانكو بابت كنار گذاشتن خودتان از پرسپوليس دلخور نيستيد؟
(با لحني بسيار جدي) ايشان مرا كنار نگذاشت و اصلاً اين بحث‌ها در كار نبود. قرار بود بعد از بازي با النصر جلسه‌اي با مديريت وقت باشگاه و ايشان براي همكاري يا عدم همكاري داشته باشيم كه اين نشست برگزار نشد. الان برانكو سرمربي تيم است و همه ما بايد به او كمك كنيم.

ولي شنيده مي‌شود در صورت ناكامي برانكو، حسين عبدي در نيم‌فصل دوم جانشين او مي‌شود؟!
به عنوان عضو و سخنگوي هيأت مديره باشگاه پرسپوليس در شأن من نيست كه بخواهم درباره اين حرف و حديث‌ها حرف بزنم.

به هر حال اين شايعه مطرح شده است، نشده است؟!
شايعه كه هميشه مطرح است. يك زماني شايعه به واقعيت نزديك است و يك زماني هم مثل اين چيزي كه گفتيد، خيلي دور!

متوجه نشديم! بالاخره قرار است حسين عبدي جانشين برانكو شود يا نه؟
اصلاً به چنين چيزي فكر نمي‌كنم!

واضح‌تر بپرسيم؛ اصلاً به جانشيني برانكو فكر نمي‌كنيد؟
نه، بنويسيد به جانشيني برانكو فكر نمي‌كنم!

آقاي عبدي؛ انتقاد ديگري كه به شما مي‌شود اين است كه تكليف خودتان را مشخص نكرديد. بالاخره مي‌خواهيد در مديريت فوتبال فعال باشيد يا اينكه مربيگري كنيد؟
اين دو تا هيچ منافاتي با يكديگر ندارد. دوستاني كه اين مباحث را مطرح مي‌كنند، شناختي از فوتبال روز دنيا ندارند. در ليگ برتر انگليس سرمربي تيم، نقش منيجر و همه‌كاره باشگاه را ايفا مي‌كند. در كلاس‌هاي حرفه‌اي مربيگري اروپا همواره گفته مي‌شود مديريت 80 درصد در كار مربيان تأثيرگذار است. شما اگر توجه كرده باشيد، ماتياس سامر در حال حاضر نقش مديريتي در بايرن‌مونيخ دارد، فردا روزي اگر پيشنهاد مربيگري به او برسد، نبايد قبول كند؟ من يك زمان كمك‌مربي هستم. روزي ديگر سرمربي و امروز عضو هيأت مديره و شايد فردا دوباره پيشنهاد سرمربيگري يك تيم برسد.

اينكه گفته مي‌شود كميته نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال با حضور بهرام اميري و علي نظري‌جويباري كاركشته‌تر از پرسپوليس است را قبول داريد؟
نه، سرمربي استقلال عوض شده است و بايد به او كمك بيشتري مي‌شد و شرايط آنها خيلي فرق مي‌كرد. در حالي كه ما مربي داشتيم و طبق ليست برانكو هم خريد كرديم.

انصافاً چند درصد ليست برانكو را توانستيد تأمين كنيد؟
اگر بتوانيم 80 درصد ليست برانكو را هم بخريم، كار بزرگي انجام داده‌ايم.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =