ایسنا نوشت:

هزاران تن از معترضان بورکینافاسو امروز (پنجشنبه) به ساختمان پارلمان حمله کرده و ساختمان تلویزیون دولتی را به هم ریختند و این شبکه تلویزیونی را مجبور کردند تا پیش از رای گیری برنامه‌ریزی شده برای حکمی که به رئیس جمهوری این کشور اجازه می‌دهد تا حکومت 27 ساله خود را برای دوره دیگر تمدید کند، پخش خود را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه معترضان در داخل ساختمان پارلمان آتش روشن کردند دود سیاهی در اطراف ساختمان مشاهده شد. آن‌ها کامپیوترها و تلویزیون‌ها را غارت کرده و موتور سیکلت‌های پلیس را به غارت بردند.

این معترضان به سمت دفتر ریاست جمهوری در حرکت بودند که یک هلی‌کوپتر دولتی بر فراز آن‌ها به پرواز درآمده و به سمت آن‌ها گازهای اشک آور شلیک کرد.

قرار بود قانونگذاران بورکینافاسو امروز طرح دولت برای تغییر قانون اساسی را به رای بگذارند.

این تغییر به بلیس کامپائوره، رئیس جمهوری بورکینافاسو که در پی کودتای سال 1987 میلادی زمام امور را به دست گرفته اجازه می‌دهد تا مجدد در انتخابات سال آتی شرکت کند.

یکی از خبرنگاران محلی گفت: تلویزیون دولتی بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده است این پیشنهاد دولت از سوی قانونگذاران رد شده است.

این در حالی است که وزیر اطلاعات بورکینافاسو گفت که نمی‌تواند این مساله را تایید کند.

یکی از معترضان گفت: ما دست به اعتراض زدیم چرا که پلیس قصد دارد برای مدت طولانی‌تری زمام امور را به دست بگیرد. ما از او خسته شده‌ایم .ما تغییر می‌خواهیم کامپائوره باید برود.

معترضان اوایل صبح امروز در مقابل پارلمان موانعی را ایجاد کرده بودند و هنگامی که به ساختمان پارلمان حمله کردند هنوز قانونگذاران برای شرکت در این درگیری به پارلمان نیامده بودند. پس از آنکه پلیس تیر هوایی شلیک کرد معترضان متفرق شدند.

به گفته یکی از خبرنگاران رویترز، ساختمان‌های نزدیک پارلمان نیز آتش گرفته و وسایل نقلیه مقابل پارلمان تخریب شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =