مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با تایید خبر حضور قریب‌الوقوع ارزیابان یونسکو در شوش گفت: برای شوش با بیش از 7000 سال تاریخ تمدن، ثبت جهانی «پایان کار» نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ افشین حیدری گفت: ظرفيت‌هاي تازه‌اي از شوش در حال شناسايي است كه مي‌توان اين شهر با همه محوطه‌ها، تپه‌ها و آثار تاريخي پيرامونش را به جايگاهي برساند كه تا كنون مغفول مانده بود.

او ادامه داد: با تغيير مديريت و انتقال اداره ميراث فرهنگي شوش به ساختماني به مراتب مناسب‌تر براي موضوع فعاليت‌هاي اين سازمان، تلاش براي جذب نيروهاي حتي المقدور بومي و ايجاد نشاط و سرزندگي علمي و اداري در نيروهاي موجود، آغاز شده است.

به گفته حيدري، موضوعات جذب سرمايه و سرمايه‌گذار در حوزه‌هاي گردشگري و صنايع دستي، ارتباط با مجامع علمي و عقد تفاهمنامه همكاري با دانشگاه‌هاي استان، در موضوعات مرتبط به ميراث فرهنگي مباحثي است كه در رويكرد جديد اداره ميراث فرهنگي شوش در حال پيگيري است.

او ادامه داد: كار شوش با ثبت جهاني تمام نمي‌شود بلكه ثبت محوطه تاريخي اين شهر در فهرست ميراث جهاني يكي از نخستين ايستگاه‌هاي مسير تعالي شوش است كه هرچند مهم، اما بايد توجه داشت كه بايد به سمت ايستگاه‌هاي بسيار مهم بعدي مسير را ادامه داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تاكيد كرد: شوش نبايد تنها خاطره‌اي از نخستين پژوهش‌هاي باستاني در ايران باشد بلكه بايد چنان كه در شان آن است تبديل به پژوهشگاهي جهانی برای در حوزه 7000 سال خرد زيست ايرانيان باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =