ایسنا نوشت:

رییس شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ کرد توانسته‌اند مسیری را به سمت کوه‌های سنجار ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سوری الیوم، "مسرور بارزانی" رییس شورای امنیت اقلیم کردستان عنوان داشت: نیروهای پیشمرگ مسیری را به سمت کوه‌های سنجار ایجاد کردند که داعش صدها تن از اقلیت ایزدی را در آنجا محاصره کرده است.

وی افزود: نیروهای پیشمرگ توانسته‌اند به این کوه‌ها برسند و مناطق گسترده‌ای را آزاد کنند و در این میان نیز 100 تروریست داعشی به هلاکت رسیده‌اند.

این مقام کرد خاطرنشان کرد: ایزدی‌هایی که در این کوه‌ها محاصره شده بودند، در حال حاضر آزاد شده‌اند اما پیشمرگ‌ها هنوز روند خارج کردن آنها را آغاز کرده‌اند.

نیروهای پیشمرگ با حمایت جنگنده‌های ائتلاف عملیاتی را برای بازپس‌گیری منطقه سنجار که داعش آن را تحت تصرف خود در آورده است، آغاز کردند. از اوایل اوت ده‌ها هزار ایزدی تحت محاصره تروریست‌های داعش قرار دارند.

در همین حال، مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف به مواضع داعش در عراق سه تن از سرکرده‌های داعش کشته شدند.

وی افزود: کشته شدن این سرکرده‌های برجسته داعش ظرف هفته‌های اخیر و در چارچوب افزایش تلاش‌ها جهت مقابله با تندروها صورت گرفت.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین در مصاحبه با شبکه سومریه‌نیوز گفت: در درگیری‌های مسلحانه و عملیات ویژه در جنوب تکریت، بیش از 31 عضو داعش از جمله مسوول بمب‌گذاری‌ها در این گروه به هلاکت رسیدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی با کمک داوطلبان مردمی با اعضای داعش در اطراف شهرستان الدجیل (120 کیلومتری جنوب تکریت) درگیر شدند و بیش از 30 عضو داعش را به هلاکت رساندند.

در همین حال، یک منبع در استان صلاح‌الدین خاطرنشان کرد که داعش یکی از نیروهای خود را به اتهام خیانت به این گروه در شرق شهر تکریت سر برید.

در همین حال، منابع آگاه در عراق اعلام کردند که در خشونت‌هایی در شهر بعقوبه 21 تن کشته شده و 19 تن دیگر زخمی شدند. این منابع افزودند: 9 تن از اعضای داعش در حملات ائتلاف در مناطق شرقی این شهر کشته شده و سه غیرنظامی نیز در انفجار بمبی در غرب بعقوبه جان خود را از دست دادند و 9 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در انفجار بمبی در مرکز این شهر، پنج غیرنظامی کشته شده و شش تن دیگر زخمی شدند.

همزمان در پی سقوط خمپاره‌هایی به منطقه‌ای مسکونی در شهرستان المقدادیه در شمال شرق بعقوبه، چهار غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =