آذربایجان شرقی - شهردار تبریز گفت: روزانه بیش از 250 هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف به این شهر می‌آیند.

به گزارش خبر آنلاین، صادق نجفی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به سه میلیون و 400 هزار تردد در شهر تبریز اتفاق می‌افتد، افزود: روزانه بیش از 250 هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف به این شهر می‌آیند و این امر نشان دهنده پویایی و نقش مهم تبریز در مبادلات تجاری و اقتصادی و فرهنگی منطقه است.
وی تاکید کرد: بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و فرهنگی و اجرای زیرساخت‌های شهری به این ظرفیت مهم توجه شود.
شهردار تبریز اظهار داشت: با توجه به این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌های عمرانی و خدماتی، طراحی‌ها به گونه‌ای پیش برود که بتوان به تمام نیازهای شهروندان پاسخ داد.
وی عبور خط تراموا، خط سوم مترو و دسترسی سریع و آسان مجموعه ستاره‌باران به مراکزی چون فرودگاه، راه‌آهن، مرکز شهر، بازار تبریز و سایر مناطق را جزو مزیت‌های آن برشمرد و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز از تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای عمران و آبادانی شهر استقبال می‌کند.
نجفی افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و مجتمع‌های بزرگ تجاری و خدماتی در گوشه و کنار شهر بار دیگر تبریز به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و تجاری کشور مبدل شود و جایگاه این شهر به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری احیا شود.
شهردار تبریز افزایش درآمد متوسط شهروندان، علاقه‌مندی مردم به شهرشان و بالارفتن ارزش افزوده شهری را از اهداف و برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری توصیف کرد و افزود: باید در کنار توجه به مسائل اقتصاد شهری، به موضوع هویت شهری و فعالیت‌های فرهنگی و تامین رفاه و آسایش شهروندان نیز بیش از گذشته توجه شود که خوشبختانه در این مجتمع به آن توجه شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =