آذربایجان شرقی: به دلیل عدم رعایت اصول فنی در پروژه های انجام شده توسط ارگان های خدماتی، جمع شدن آب ناشی از بارندگی و رهاسازی آبهای سطحی منجر به وقوع سیلاب در جوار اتوبان غرب تبریز گردیده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، درپی اجرای پروژه های مختلف خدماتی آب، برق، گاز، مخابرات و حتی راهسازی، کانال های سنتی انتقال آب در منطقه ی مایان واقع در غرب تبریز مسدود شده و رهاسازی آبهای سطحی از اراضی کشاورزی، منجر به وقوع سیلاب در این منطقه شده است.

شهردار منطقه 6 تبریز در بازدید از منطقه ی مذکور با انتقاد از عدم همکاری و پاسخگویی برخی از دستگاه های خدماتی گفت: رفع مشکل آبگرفتی مایان نیازمند همکاری بین بخشی میان سازمانهای آب، گاز و راه و شهرسازی با شهرداری است.

فرهاد روشنی، در این باره اظهار داشت: مسدود شدن نهرهای انتقال آب در پی اجرای پروژه های خدماتی سازمانهای آب، گاز و راه و شهرسازی و عدم لایروبی نهرها و کانالها در این منطقه بوجود آمده است.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: عدم انتقال آبهای نهرها باعث تجمیع آب در اراضی مردم منطقه شده و مشکلاتی را برای اهالی و ساکنان منطقه به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان سهل الوصول ترین ارگان اجتماعی همواره پاسخگوی کم کاری ارگان های دیگر می شود، گفت: انتظارات به حق مردم در خصوص باز کردن مسیر جریان آب خارج از توان شهرداری است چرا که این محدوده محل عبور تاسیسات نیرورسانی شهری است.

دکتر روشنی با بیان اینکه برای رفع هرچه سریعتر از مشکل نیاز به جلسه هماهنگی و همکاری ارگان های بین بخشی است تاکید کرد: شهرداری منطقه 6 آمادگی دارد با همکاری سازمانهای ذیربط خدماتی در این زمینه با تامین هزینه ها نسبت به رفع آبگرفتگی اقدام کند.

دکتر روشنی خاطرنشان کرد: به دلیل عبور تاسیسات فنی و حاملهای انرژی از این محدوده حفاری بدون نظر کارشناسی خطرناک است و باید با همکاری و اعلام کارشناسان امر حفاریها انجام شود.

دکتر فرهاد روشنی تاکید کرد: شهرداری منطقه 6 تبریز حاضر است با تامین امکانات مورد نیاز برای حل این مشکل اقدام کند اما درصورت عدم همکاری کارشناسان سازمانهای دخیل در این مشکل مثل آب، گاز و راه و شهرسازی مسئولیتی بر عهده ما نخواهد بود.

سیلاب غرب تبریز

سیلاب غرب تبریز

سیلاب غرب تبریز

سیلاب غرب تبریز

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =