مهر نوشت:

سیاوش تهمورث همزمان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر نمایشنامه «آژی‌دهاک» نوشته بهرام بیضایی را از ۶ تا ۸ اردیبهشت‌ در ۳ شهر جنوبی کشور در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌کند.

این کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر درباره نمایشنامه‌خوانی «آژی‌دهاک» در شهرهای جنوبی ایران به گفت: «قرار است با میزبانی پارس جنوبی و اداره‌کل روابط عمومی پارس جنوبی از روز یکشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه تا سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه نمایشنامه «آژی‌دهاک» نوشته بهرام بیضایی را نمایشنامه‌خوانی کنیم. این برنامه شامل ۴ اجرا است.»

تهمورث درباره شهرهای میزبان نمایشنامه‌خوانی «آژی‌دهاک» افزود: «قرار است در شهرهای دیر، جم و عسلویه نمایشنامه‌خوانی داشته باشیم که در شهرهای دیر و جم یک اجرا و در عسلویه ۲ اجرا را مدنظر داریم.»

وی درباره نقش‌خوانان این اجراها گفت: «من به همراه سارا سادات‌حسینی اجرای این نمایشنامه‌خوانی را بر عهده داریم. وحید لک هم مدیرتولید این اجرا را عهده‌دار است.»

این کارگردان تئاتر درباره دلایل اجرا نشدن این نمایشنامه‌خوانی در شهر تهران، یادآور شد: «ما سال گذشته نمایشنامه‌خوانی «آژی‌دهاک» را در تالار رودکی اجرا کردیم اما امسال به دلیل دیر اقدام کردن خودمان، نتوانستیم از امکان در اختیار داشتن سالنی در تماشاخانه ایرانشهر برای این اجرا، استفاده کنیم. البته قصد دارم بعد از بازگشت به تهران برای اجرای صحنه‌ای نمایشنامه «آژی‌دهاک» با تماشاخانه ایرانشهر رایزنی کنم تا در صورت امکان در نیمه دوم سال جاری، این اثر را روی صحنه ببرم.»

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =