حضور به موقع مسئولین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و شهرستان‌ها در روستاهای سیل‌زده ، اهالی روستاها را به طور موقت

 

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، حضور به موقع مسئولین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و شهرستان‌ها در روستاهای سیل‌زده ، اهالی روستاها را به طور موقت از آب شرب سالم در این مناطق بهره مند کرد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خسارت ناشی از سیل هفته‌ای که گذشت به شبکه‌های آبرسانی روستاهای استان زنجان را رقمی بالغ بر 48 میلیارد و 160 میلیون ریال اعلام کرد .

محمدحسین مهانفر با اشاره به اینکه تا به امروز تاسیسات آبرسانی 75 روستای استان زنجان خسارت دیده است ، گفت : بالای 50درصد به تاسیسات آبرسانی این روستاها در اثر وقوع سیل خسارت وارد شده است که عمده خسارت وارده به خطوط انتقال ، قنات ، شبکه توزیع ، ایستگاه پمپاژ ، چاه می باشد .

وی افزود : 99 کیلومتر خط انتقال ، 44 رشته قنات ، 7 مورد محل تامین آب ، 8 دهنه چشمه و در اثر وقوع سیل تخریب و یا با گل و لای انباشته شده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بین روستاها روستاهای غیر تحت پوشش نیز قرار دارد ، خاطر نشان ساخت : بیشترین خسارت به تاسیسات آبرسانی روستاهای طارم و خدابنده وارد شده است که به صورت موقت مشکل روستاها برطرف شده است اما برای برقراری آب پایدار نیاز به تامین اعتبار است.

مهانفر تصریح کرد : برای روستای اولی بیک شهرستان خدابنده در حال حاضر آبرسانی سیار صورت میگیرد و لایروبی روستای توحیدلو نیز در دست اقدام است .

وی افزود : روستای زهترآباد شهرستان طارم نیز بیشترین خسارت را داشته است که با تلاش کارکنان آبفار طارم در حال لایروبی قنات و لجن کشی است.

مدیر عامل آبفار استان زنجان یادآور شد : آبفار استان با توجه به وظیفه ذاتی خود تمام تلاش خود را در جهت رفع هر چه سریعتر خسارات وارده به تاسیسات آبرسانی روستاها انجام می دهد تا مردم از آب شرب سالم بهره مند گردند .

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =