ایسنا نوشت:مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی از 2 برابر شدن پرونده‌های تخلف در رابطه با آرایشگاه‌های زنانه نسبت به سال 93 خبر داد و گفت: در 6 ماه اول سال 94 دو هزار و 461 پرونده تخلف آرایشگاه‌های زنانه به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ویدا آزاد مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی در نشست خبری خود تحت عنوان طرح برخورد با تخلفات آرایشگاه‌های زنانه اظهار کرد: اذهان آگاه در علوم اجتماعی می‌دانند که نهادینه شدن و پایداری طرح‌های سالم سازی بستگی به اصحاب نشر و تبلیغ دارد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه سیاست‌های کلان اقدام به انجام طرح‌ بررسی وضعیت آرایشگاه‌های زنانه و افزایش مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی کرده که مستقیما با بهداشت جامعه هدف یعنی بانوان در ارتباط است.

مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد:‌ امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، با توجه به روند افزایش مصرف لوازم آرایشی در ایران و میزان رشد پرونده‌های تخلفات صنف آرایشگاه‌های زنانه اقدام به پژوهش و تحقیق در علل مصرف سوء لوازم آرایشی و بهداشتی با دو رویکرد کنترل و پیشگیری پرداخته است.

آزاد خاطرنشان کرد: لوازم آرایشی از زمان‌های گذشته تاکنون در همه جوامع مورد استفاده قرار داشته است اما آنچه که امروز باید مورد توجه قرار گیرد این است که مصرف اگر در حد معقول و با توجه به عرف جامعه باشد جامعه پذیرای آن خواهد بود، اما اگر این مصرف از حالت طبیعی خارج شود به مساله اجتماعی تبدیل می‌شود که در آن صورت باید نسبت به رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مصرف گرایی و به ویژه مصرف لوازم آرایشی در حال حاضر در کشورمان به یک معضل کلان اجتماعی تبدیل شده که باید برای رفع آن تمامی نهادها و ارگان‌ها با تعامل و مشارکت یکدیگر اقدام کنند.

مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ایران از نظر جمعیت هجدهمین کشور در جهان و سومین کشور پس از پاکستان و مصر در منطقه است. کشورمان جزء ده کشور اول جهان و دوم خاورمیانه پس از عربستان در مصرف لوازم آرایشی است که این بیانگر حجم بالای مصرف لوازم آرایشی در میان بانوان ایرانی است.

آزاد تصریح کرد:‌ سالانه حدود ده میلیارد دلار لوازم آرایشی در جهان مصرف می‌شود که یک میلیارد دلار یعنی ده درصد آن در ایران به مصرف می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد لوازم آرایشی موجود در بازار کشورمان در اختیار محصولات خارجی است و تنها 20 درصد آن مربوط به تولیدات داخل است که از عوامل اصلی آن می‌توان به عدم اعتماد بانوان به محصولات داخلی اشاره کرد.

اما باید گفت که تمامی محصولات خارجی مرغوب نیست و اکثر آنها از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند و حتی گاهی مواد اولیه‌ برخی از برندهای معروف لوازم آرایشی در کشورهای چین و تایلند تهیه می‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در واقع جامعه ایران الگوی مصرف خود را از دست داده است و برای خود آرایی جهت به دست آوردن اعتماد به نفس استفاده می‌کند که این زیبنده فرهنگ غنی ما و اسلام نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبق آمار در سال 93 یک هزار و 329 پرونده جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی در بخش تخلفات صنف آرایشگاه‌های زنانه ارسال شده است. در 6 ماه نخست سال جاری دو هزار و 461 پرونده جهت رسیدگی به این سازمان ارسال شده که این ارقام حاکی از رشد حدودا دو برابری پرونده‌ها در این زمینه دارد و بر اساس احکام صادره متخلفان این صنف به پرداخت بیش از 375 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    1 1
    تا بوده همین بوده