سارا سالار، نویسنده که این روزها برای حضور در مراسم رونمایی از ترجمه کتابش در اروپا به سر می‌برد، خبر از بستن قرارداد با ناشر آلمانی برای کتاب دوم خود داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نویسنده که به تازگی کتاب «احتمالا گم‌ شده‌ام» او به ایتالیایی و آلمانی ترجمه شده است با دعوت ناشران این کتاب به این دو کشور سفر کرد تا در مراسم رونمایی کتابش حضور داشته باشد.

او درباره ناشر ایتالیایی و حضورش در مراسم رونمایی کتاب گفت: «این ناشر در شهر فلورانس فعالیت می‌کند و می‌دانید که فلورانس را خواهر اصفهان می‌دانند. حتی ترجمه اسم این ناشر نیز به فارسی «سی و سه پل» می‌شود و مردم فلورانس علاقه عجیبی به اصفهان دارند.»

او می‌افزاید: «من چند جلسه در کشور ایتالیا داشتم که در آن برای رونمایی کتابم شرکت کردم. فورانس، تورینو و رم از جمله شهرهایی بودند که من به آن‌ها سفر کردم و در این مدت چیزی که برایم خیلی عجیب بود، این بود که مترجم همراه من بخش‌هایی از کتاب را به طور کامل حفظ بود.»

نویسنده «هست یا نیست» ادامه می‌دهد: «وقتی در جلسات رونمایی حاضران می‌خواستند که بخش‌هایی از کتاب خوانده شود این مترجم از حفظ آن را می‌خواند و من از سکوت به وجود آمده در سالن و توجهی که ایتالیایی‌ها به کتاب نشان می‌دادند متعجب می‌شدم.»

او که برای رونمایی از ترجمه آلمانی کتابش به نمایشگاه فرانکفورت هم رفته است درباره این اتفاق می‌گوید: «متاسفانه روزی که از کتاب من در غرفه ایران رونمایی شد من در آلمان نبودم ولی چند روز بعد برای مراسم رونمایی در غرفه ناشر آلمانی حضور پیدا کردم.»

سالار می‌گوید: «ناشر آلمانی آن‌قدر «احتمالا گم شده‌ام» را دوست داشت که بلافاصله قراردادی برای کتاب دومم «هست یا نیست» بست و مدام از من می‌پرسید کی کتاب سومم را شروع می‌کنم.»

این نویسنده همچنین درباره وضعیت غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت می گوید: «بسیار آبرومندانه بود و آژانس غزال که مدیر غرفه بود، خیلی خوب کتاب‌های ایرانی را تبلیغ و معرفی می‌کرد. از طرف دیگر انجام دادن رسم و رسوم‌های ایرانی مثل پذیرایی از بازدیدکنندگان با چای، به نظرم تاثیر مثبتی روی ذهنیت آدم‌ها درباره ایران داشت.»

او اضافه می‌کند: «من البته فقط یک روز توانستم به نمایشگاه بروم که از قضا آخرین روز آن هم بود اما باز هم برایم جالب بود که امکانات و سرویس‌هایی که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت باعث می‌شد هیچ کس از گشتن در نمایشگاهی که هفت هزار ناشر در آن شرکت می‌کنند خسته نشود.» 

سارا سالار، با نخستین رمان خود «احتمالا گم شده‌ام» توانست جایزه ادبی گلشیری را از آن خود کند. این کتاب در مدت کوتاهی به تجدید چاپ رسید اما در دوره دولت دهم جلوی انتشار مجدد آن گرفته شد. از سالار چند ماه پیش کتاب «هست یا نیست» منتشر شد. 

۵۷۲۴۴

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    2 5
    شما هم جز تيم انتشارات چشمه هستيد انگار