۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

ایسنا نوشت:

نسخه‌ای از فیلم صامت «شرلوک هولمز» - مربوط به سال 1916 - که گمان می‌شد برای همیشه گم شده است، در فرانسه پیدا شد.

یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های فیلم صامت «شرلوک هولمز»، محصول سال 1916 که سال‌ها در آرشیوهای سینمایی گم شده بود، در کمپانی «فرانسه سیماتک» پیدا شد و قرار است با همکاری جشنواره فیلم صامت سانفرانسیسکو به صورت دیجیتال بازسازی شود.

در این نسخه از فیلم صامت «شرلوک هولمز» که کارگردانی آن را «آرتور برتلت» بر عهده داشته است، «ویلیام ژیلت»، بازیگر و نمایش‌نامه‌نویس معروف آمریکایی در نقش شرلوک هولمز ایفای نقش کرده است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی بارها در نقش این شخصیت روی صحنه تئاتر رفته بود و نقش مهمی در شناساندن «شرلوک هولمز» به مخاطبان داشته است.

این فیلم صامت کشف شده تنها نمونه موجود از بازی «ژیلت» در نقش «شرلوک هولمز» محسوب می‌شود که برای اکران در سینماهای فرانسه آماده شده بود.

«رابرت برایان»، مسئول بازسازی فیلم در جشنواره فیلم‌های صامت سانفرانسیسکو اظهار کرد، کار کردن روی این نسخه قدیمی که برای نسل‌ها گم شده بود امتیاز بزرگی است؛ چرا که این فیلم یکی از مهمترین فیلم‌های گمشده محسوب می‌شد و مطمئنا پس از بازسازی، مخاطبان از تماشای شرلوک هولمز واقعی بر روی پرده سینما شگفت‌زده خواهند شد.

نسخه بازسازی شده فیلم صامت «شرلوک هولمز» در سال 1916 قرار است در ماه ژانویه در جشنواره فیلم‌های بازسازی شده سینماتک فرانسه نمایش یابد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =