معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: مسئله انتخاب همسر یکی از مشکلات کنونی در زمینه ازدواج است و همین موضوع باعث شده است که 300 سایت به صورت غیرقانونی و غیر اخلاقی در زمینه همسریابی فعالیت کنند.

مینا افشار: نشست خبری معاون ساماندهی امور جوانان به مناسبت هفته ازدواج امروز در سازمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان به ارائه عملکرد یکسال گذشته پرداخت و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی طرح بسیار خوبی را در زمینه همسریابی تحت عنوان طرح مشترک همسان گزینی ارائه کرده است که در روز چهارشنبه 9 مهر نشست تخصصی با حضور سازمان ها و صاحب نظران این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اکنون 300 سایت غیرقانونی و غیراخلاقی در زمینه همسریابی فعالیت می کنند که برای همسان گزینی، سازمان تبلیغات اسلامی طرحی را آغاز کرده و قرار است با همکاری وزارت ورزش و جوانان این طرح فعال شود. این نشست علمی تخصصی با سازمان تبلیغات اسلامی و صاحب نظران برگزار می شود تا زمینه های راه اندازی این سامانه با رویکرد ایرانی و اسلامی فراهم شود.

گلزاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای پر رنگ شدن جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: راه اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم پس از تغییرات داخل شهرداری به تعویق افتاد. البته قصد داریم با مساعدت معاونت های پیشگیری و فرهنگی قوه قضاییه و وزارت بهداشت این مراکز را راه اندازی کنیم. علاوه بر آن این موضوع جزو دومین دستور جلسات شورای عالی جوانان است تا این موضوع در کل کشور انجام شود.

 

جشنواره های نمادین برگزار نمی کنیم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در دولت قبل شاهد برگزاری جشنواره های نمادین در حوزه جوانان بودیم، به عنوان مثال برگزاری یک جشنواره 5 میلیارد تومان هزینه داشت، در صورت بودجه امور جوانان وزارتخانه بسیار کمتر از این مقدار است این کارها اموری سطحی و نمادین بودند که هیچ خروجی برای جوانان نداشت.

او گفت: اکنون نیز پیشنهاداتی در خصوص هفته ازدواج به ما داده می شود مانند برپایی سفره های عقد سنتی و مدرن که تقریبا 50 میلیون تومان هزینه دارد. اما مورد موافقت ما قرار نگرفت، چرا که معتقد هستیم جشنواره ها باید خروجی مشخصی داشته باشند. برنامه ما این است که برترین های حوزه ازدواج را با مکانیزم های علمی مشخص کنیم، در حال حاضر جای خالی بهترین نویسندگان و بهترین کتاب ها در حوزه ازدواج خالی است.

 

شبکه های اجتماعی را نمی شود مسدود کرد

گلزاری درباره شبکه های اجتماعی گفت: اخیرا اظهاراتی در خصوص مسدود شدن شبکه های اجتماعی در جامعه مطرح می شود، اما باید دقت داشت که این شبکه ها توان بزرگی در جامعه هستند و تأثیرگذاری آن را در جاهای مختلف دیده ایم. شبکه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت و می توان از آن به عنوان اولین کشور پرجمعیت دنیا نام برد و وزیر اطلاعات و وزیر ارشاد نیز بارها به این موضوع تأکید کردند که شبکه های اجتماعی واقعیتی است که نمی توان آنها را مسدود کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: همانطور که با ویدئو و ماهواره نتوانستیم مقابله کنیم، شبکه های اجتماعی نیز قابلیت مسدود شدن را ندارند و نباید به دلیل مضرات آن فواید آن را نادیده بگیریم. باید به موضوع شبکه های مجازی همه جانبه نگاه کرد و همانطور که نمی توان جوانان را نادیده گرفت، این شبکه ها را نیز نمی توان نادیده گرفت و بخاطر 20 یا 30 درصد از جوانانی که دچار مشکل هستند، نباید کل شبکه ها زیر سؤال برود.

 

ساز و کار کارت جهیزیه

گلزاری در خصوص طرح کارت جهیزیه و اعطای آن به جوانان گفت: این طرح ابعاد مختلفی دارد که باید حل شود، در این طرح صنایع معتبر داخلی که لوازم خانگی تولید می کنند، می توانند کالاهای خودشان را با مکانیزم ساده و ارزان تر از فروشگاه و انبار به جوانان بفروشند. اما تخفیفات داده شده از سوی شرکت های لوازم خانگی باید بیش از تخفیفات رایج باشد.

او گفت: سایت ثبت نام معتبر داخلی بر روی پورتابل وزارتخانه قرار گرفته است و از شرکت ها خواهشمندیم به سایت مراجعه کنند و با یک تخفیف قابل توجه برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کنند. برای این کار بانک ها نیز باید وارد میدان شوند تا ضمانت های لازم به شرکت های تولید کننده لوازم خانگی داده شود و تا دو هفته آینده نتایج نهایی این طرح اعلام خواهد شد.

 

اشتغال و تحصیلات عالیه نسبت معکوس دارند

گلزاری با اشاره به افزایش بیکاری در بین جوانان گفت: اکنون 4 میلیون و 500 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی داریم و 8 میلیون بیکار که این آمار 15 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه اشتغال و تحصیلات عالیه نسبت معکوس دارند و هرچه تحصیلات جوانان بالاتر رود میزان بیکاری آنها نیز افزایش پیدا کرده است و اگر دغدغه جوانان 3 چیز باشد مشکل تحصیل آنها حل شده است و مشکل اشتغال و ازدواج همچنان به قوت خود باقی است.

گلزاری در خصوص اشتغال جوانان گفت: وزارت کار باید به صورت جدی وارد میدان شود اما در جلسه شورای عالی جوانان وزیر کار در جلسه حضور نداشت.

او با اشاره به کاهش بودجه جوانان کشور در سال های اخیر، گفت: در سال 86، 6 دهم درصد نسبت به کل بودجه عمومی کشور مخصوص جوانان بوده است که این رقم در سال 93 دو دهم درصد شده است. اکنون پیگیر هستیم تا جوانان در قانون بودجه سال آینده به صورت جدی دیده شوند، همچنین بودجه جوانان به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

 

خدمات مشاوره ازدواج باید بیمه شود

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره پیش از ازدواج گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه پیشنهادی به مجلس، بیمه شدن تمام خدمات مشاورهای را ارائه داده است، اما تأکید ما تنها مشاوره های پیش از ازدواج است که جزئیات آن را نیز مشخص کرده ایم. پیشنهاد ما این است که مشاوره قبل از ازدواج در 3 تا 5 جلسه در مراکز مشاوره دارای مجوز تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و ابتدا و انتهای آن برای تمام مردم یکسان باشد. این طرح تحت عنوان سند ملی مشاوره قبل از ازدواج در حال پیگیری است و ما باید بیمه مشاوره های قبل از ازدواج را جدی بگیریم و مطرح کرده ایم که اگر در سال 800 هزار واقعه ازدواج صورت گیرد، حداقل 500 هزار واقعه با مشاوره انجام شود.

گلزاری با بیان اینکه خانواده و ازدواج بحث محوری نظام است و تشکیل خانوادهای آگاهانه، آسان و پایدار از تأکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: تشکیل زندگی آسان به تنهایی مفید نیست و ازدواج باید بخوبی شکل بگیرد، 30 درصد از ازدواج ها قبل از 5 سال به طلاق منجر می شود و این بنیانی نیست که بتوان بر روی آن حساب باز کرد. باید برنامه جدی برای بعد از طلاق نیز برنامه ریزی کرد، طلاق برای بسیاری از خانواده ها یک سونومی است که تمام ابعاد خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

ازدواج سفید، یک نوع رابطه عاطفی و نیاز جنسی است

معاون وزیر در امور جوانان در پاسخ به خبرآنلاین درباره روند بی رغبتی جوان ها به ازدواج و رو آوردن آنها به ازدواج سفید گفت: ازدواج سفید نوعی رابطه عاطفی و به خصوص نیاز جنسی است که بین زن و مرد اتفاق می افتد. ازدواج هایی که دختران و پسران بدون آنکه عقد کنند زیر یک سقف می روند. جوان ها برای پاسخ به نیازهایشان به این ازدواج تن می دهند و این ازدواج ها هم حتی در کشورهای غربی با آسیب های زیادی روبه رو بوده است.

به عقیته او این پدیده غیر طبیعی در ایران و بین جوان ها زیاد نیست: با آموزش هایی که در برنامه این وزارت هست قرار است فرهنگسازی ازدواج ایجاد شود و امیدوارم جوانان به ازدواج قانونی تشویق شوند.

 

شورای عالی جوانان

او همچنین در خصوص آخرین وضعیت قانون ازدواج جوانان، گفت: این موضوع در جلسه شورای عالی جوانان نیز مطرح شد که این قانون، قانون پرباری است و باید زمینه های اجرایی شدن آن فراهم شود. بخش هایی از این قانون نیازمند بازنگری است، اکنون وزارت ورزش و جوانان با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری، کارهای بازنگری این قانون را در دستور کار داریم. همچنین شاید تا دو هفته آینده تجدید نظر در این قانون به اتمام برسد و بتوانیم آن را برای اجرا آماده کنیم.

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توقف دو ساله شورای عالی جوانان گفت: پس از یک توقف دو ساله شورای عالی جوانان دوباره برگزار شد، در این شورا باید 9 نفر از وزرا و معاونان وزرا حضور داشته باشند. ما گله داریم از برخی از وزرا که در این جلسه حضور پیدا نکردند. با اینکه ما بارها به آنها تأکید کرده بودیم که این شورا برای اولین بار در دولت یازدهم تشکیل می شود. این شورا هر 3 ماه یک بار باید تشکیل شود و امیدوار هستیم که جلسه بعدی شورای عالی جوانان در دی ماه برگزار شود. همچنین جشنواره ازدواج با این رویکرد ۱۱ دی ماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(ص) برگزار خواهد شد.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: در طی سال های اخیر دعوایی میان سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعطای مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج وجود داشت که خوشبختانه با رایزنی های انجام شده، وزارت ورزش و جوانان این مجوز را از سازمان نظام روانشناسی گرفته است و توانسته مجوز مراکز مشاوره ازدواج را اعطا کند و به این ترتیب دعوای دو ساله وزارتخانه و سازمان نظام روانشناسی حل شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    162 7
    همش شعار همش تئوري گويا هيچ كجا اين نهاد را جدي نگرفته دكتر كلينيك كنترل خشم هنوز رو هواست اينقدر تز جديد نديد خوب
    • بی نام A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      41 17
      ازدواج سفید خیلی هم خوبه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    یکی خود من گناهشم گردن.... چون با لیسانس ساخت و تولیدم با معدل 17/5 دارم تو خط تولید به عنوان کارگر کار میکنم ماهی 650 ماهی 150 هم دارم کرایه خونه میدم چطوری ازدواج کنم؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      هیچ کس منکر مشکلات اقتصادی نیست اما این نمی تواند توجیهی شود برای کار نادرست، البته بیشترین آسیب این نوع ارتباط رو در زمینه خانوم ها می خورن نه آقایون...
    • mgh A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      24 1
      عزیزم مال کدوم شهری که 150 کرایه میدی خیلی عجیبه من با زن بچه ماهی 450 کرایه میدم ماهی هم 600 الی 700 درآمدمه تازه بچمم رفته کلاس اول مدرسه دولتی تا حالا یک میلیون تومان خرجش شده
    • یار A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      21 4
      دمت گرم رفیق سفارش مارم بکن نون شب ندارم... در ضمن فارغ التحصیل دکتری هستم از شریف
    • بی نام EU ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      17 6
      کجا درس خوندی ؟ خیلی ها مدرک کیلویی میگیرن با معدل 19 به بالا
    • رضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      28 6
      خوب عزيز من يكي بايد اين كار نادرست را درست كنه ديگه . ارتباط با جنس مخالف يك غريزه طبيعي وخدادادي هست و وقتي اونا محدود و سركوب بكنن نتيجه اش همين ميشه . تازه چرا بايد براي اين كار فقط ازدواج كرد ؟ تو كشور ما هيچكس حاضر نيست جواب اين سوال را بده و راهكار پيشنهاد بكنه. اليته كشورهاي اروپايي هم ساليان سال با اين مسئله درگير بودن و تقريبا اونا حل كردن .
    • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      16 3
      بی نام دوم آسیبش بیشتر از ازدواج نکردن نیست عزیز من صدات از جای گرم در میاد مسئولین که دهه 60 رو رها کردن خودشون هم که توانایی ازدواج ندارن میشه بفرمائید چیکار باید بکنند؟؟؟ همه که مثل شما نور چشمی نیستن با وضع مالی مناسب....
  • عزیز RO ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    85 46
    ازدواج از سر بیکاری هم خوب چیزیه ها
  • بی نام EU ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    جوان‌ها برای پاسخ به نیازهایشان به ازدواج سفید تن می‌دهند
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    ﺍﻛﺜﺮﻳﺖ ﺟﻮﺍﻧﻬﺎ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻳﻚ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺩﺍﻳﻤﻲ ﻭﻋﺎﺩﻱ ﺭﻭﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭﻋﻘﻞ ﻭﺩﺍﻧﺶ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﻫﻢ ﺳﺮﻛﻮﺏ ﻏﺮﻳﺰﻩ ﺭﻭ ﺗﺎﻳﻴﺪﻧﻤﻴﻜﻨﻪ.ﺍﻳﻨﺮﺍﻩ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺳﻔﻴﺪﺑﺮﺍﻱ ﺍﻃﻔﺎﻱ ﺷﻬﻮﺕ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﻢ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﻭﻋﻘﻠﺎﻧﻲ ﻭﺑﺮﺍﻱ ﺳﻠﺎﻣﺘ ﺭﻭﺍﻧﻴﻪ ﺟﻮﺍﻧﻬﺎ ﻟﺎﺯﻣﻪ.ﺑﻴﺨﻮﺩﻱ ﺷﻠﻮﻏﺶ ﻧﻜﻨﻴﺪ..
    • دختر A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      36 19
      بله این خانم هست که در این ارتباط بیشترین آسیب رو میبینه و ممکنه کلی مشکل براش پیش بیاید، کجاش عقلانی است؟ برخی پسرها هم که راحت بعد یک مدت هم میتونن بدون هیچ تعهدی برن سراغ یکی دیگه بی اخلاقی هیچ وقت عقلانی نیست.
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      3 25
      شمع فکرهای الکی لطفاً از این نظرات ارسال نکنید.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      29 4
      دقیقا,این داستان تو کل دنیا وجود داره بعد ما که معلومه جایگاهمون تو دنیا چیه داریم می گیم بده و ضرر داره
    • سینا A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      22 31
      چشم قربان اگر خواهر خودتم تو این ازدواج سفید شرکت میگرد نظرت شما همین بود؟...
    • بی نام EU ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      45 6
      آقا سینا خب خواهر من بره ازدواج سفید کنه. مگه من مالکِ خواهرمم ؟ اون یک انسان بالغ و کامله. اختیار زندگیش هم دست خودشه. من اگه واقعاً برادرش باشم و بخوام در حقش خوبی کنم، فقط و فقط باید ازش پشتیبانی کنم. اون خواهر عشق داداشیشه.
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    جوانها فقط بدانند که چون ازدواج سفید در قانون تعریف نشده لذا هیچ قانونی از مشکلاتی که در حین این ازدواج رخ می دهد از هیچ کسی حمایت نخواهد کرد. در غیر اینصورت اشکالی ندارد و شبیه ازدواج موقت است به شکلی که صیغه را خودشان خوانده باشند.
    • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      11 16
      مگر یکی از شروط ازدواج موقت، اطلاع پدر دختر نیست؟پس چطور میفرمایید مثل ازدواج موقت هست به شکلی که صیغه را خودشان می خوانند؟؟؟؟؟؟
    • رامین A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      2 0
      شرط فقط رضایت پدر دختر هست اون هم برای بار اول نه دفعه های دیگه.
  • علی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    20 12
    دوستان ازدواج سفید همون زندگی بدون ازدواجه یعنی همینجوری پسر و دختر بدون اجازه دیگران و خوندن صیغه محرمیت برن زیر سقف نه تعهدی نه.... اونوقت ما صیغه رو حرام میکنیم این رو تایید؟
  • بی نام DE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    14 0
    کلی قانون،جلسه،هزینه و... چه فایده ای دارد.این مشکل باید از ریشه حل شود
  • بي نام ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    11 0
    كجا بوديم و به كجا ميخواستيم برسيم و به كجا رسيديم ممنون مسئولين ممنون
  • بی نام EU ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    5 25
    ازدواج سفید یعنی ازدواج بدون رابطه جنسی برای اهداف دیگر این اشتباه حتی توی رسانه ها هم رایج شده است.
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    14 0
    بجای تشریح و بازخوانی صورت مساله، اون رو حل کنید. ما که میشنویم خسته شدیم خودتون که همش میگید از پا نیفتادین؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    17 3
    من خانواده ای رو میشناسم که قبلا به کمتراز دکترومهندس رضایت نمیدادن.اما الان به معنای واقعی کلمه به هیچ هم راضی هستن.نه این خوبه نه اون.
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    16 5
    از من میشنوید فکرشو از سرتون در بیارین که جز پشیمانی سودی ندارد.... هر چند احتمالا این نظرم نشون داده نشه...
  • مجید IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    8 0
    فعلا چیزی که تو این کشور مهمه و رسانه ها بهش توجه دارن مسائل اقتصادی و سیاسیه ، متاسفانه مسئولین و رسانه ها مسائل مربوط به جوانان و و اجتماع و فرهنگ رو زیاد جدی نمیگیرن
  • مهربانی A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    10 13
    ازدواج سفید از ازدواج عجولانه و اشتباه و طلاق عاطفی که بهتره کاش ...
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 13
    من نمي دانم وقتي براي اين موضوع در صدر اسلام راهكار ارائه شده چرا ما با اين ادعاي مسلماني دنبال چيزهاي ديگري هستيم . ازدواج و نياز جنسي يك مسئله حياتي است كه اگر از راه حلال تامين نشود قطعا"‌ به جرام كشيده خواهد شد . دولت تنها يك وظيفه دارد و آن ايجاد رفاه براي شهروندان . بقيه چيزها به خودشان مربوط است . اگر توليد و اشتغال حل شود ، دين و آخرت مردم هم حل خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 2
    اگه اشتغال باشه حقوق هم متانسب با تورم باشه نیاز به این مسخره بازی ها نیست هر کس به سن ازدواج برسه میره ازدواج میکنه اما الان با این گرونی خوب راهی نیست جز پیدا کردن دوست برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی هر کی نکنه کلاه سرش رفته
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    10 20
    این که میشه ازدواج سیاه.کجاش سفیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    17 20
    جناب اقای گلزاری چرا همه خودباخته شده اید ازدواج سفید یعنی چه؟ ایثن ازدواج البته بسیار تیره وسیاه است این ازدواج ازقدیم اسش فحشا ، زن بارگی، بی هویتی، بی مسئولیتی، دریدکی، ... و مثلهم نام داشته و دارد صعی نکنید با الفاظ زشتی و قبح مسئله را کم کنید بازدن کفگیر به دیس شاید صدای شیشکی به ابهام رود ولی با بوی ان چه میکنید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 15
    صیغه محرمیت خونده میشه یا نه ؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    4 17
    حالا چند تا عوضی یک کار اشتباه مینکنند شما چرا در بوق وکرنا میکنید