ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ایست به احترام زندگی بعد از تعطیلات پایان ماه صفر خبر داد.

سرهنگ حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین طرح اجرای خط سفید و دلیل تعویق افتادن آن اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در اجرای هر طرحی برای ما اهمیت دارد این است که قبل از اجرای آن فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درست پیرامون آن انجام شود.

وی ادامه داد: از این رو از اجرای طرح ایست به احترام زندگی از مدت‌ها قبل موضوع اطلاع‌رسانی را آغاز کردیم و با کمک رسانه‌ها و تبلیغات محیطی، مردم را از اجرای این طرح با خبر کردیم. از طرف دیگر زیرساخت‌های حاکم برای این طرح را نیز با کمک شهرداری آماده کرده و به ماموران خودمان نیز آموزش‌های لازم در این خصوص را دادیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه احتمالا از هفته آینده و پس از تعطیلات پایان صفر طرح ممنوعیت توقف روی گذرگاه عابرپیاده یا همان ایست به احترام زندگی اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح با خودروهای متخلف برخورد شده و این خودروها اعمال قانون خواهن شد.

وی با بیان اینکه مبلغ جریمه خودروهایی که روی خط کشی‌های عابرپیاده توقف کنند 20 هزار تومان خواهد بود، اظهار کرد: در چهارراه‌ها و تقاطع‌هایی که به دوربین مجهز شده باشد، اعمال قانون به وسیله دوربین خواهد بود اما در چهارراه‌هایی که نصب دوربین انجام نشده، ماموران پلیس اقدام به جریمه رانندگان متخلف خواهند کرد.

سرهنگ حسینی با اشاره به شکل خط‌کشی جدید معابر اظهار کرد: در طرح جدید میان خط عابر و محل توقف یک فاصله هاشورخورده ایجاد شده که لازم است رانندگان هنگام توقف در چهارراه‌ها پشت اولین خط ایست بایستند و این هاشور ایجاد شده به منزله فاصه‌ای است میان خودرو و عابر و نباید خودرو روی آن توقف کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال افزود: ممکن است برخی از رانندگان گمان کنند چون در یک روز به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کرده و جریمه شده‌اند، دیگر جریمه نخواهند شد، این تصوری غلط است و هربار که راننده‌ای در هر یک از چهارراه‌ها وارد محدوده گذرگاه عابر پیاده شود، جریمه خواهد شد؛ بنابراین ممکن است راننده‌ای در روز چندین بار تنها به خاطر توقف روی خط‌کشی عابرپیاده مشمول جریمه شود.

وی با اشاره به رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی افزود: لازم می‌دانم از شهروندان به خاطر رعایت قوانین و احترام به آن قدردانی کنم، چراکه در بسیاری از پایش‌های ما دیده شده که از زمان اطلاع‌رسانی درخصوص ایست به احترام زندگی اغلب رانندگان پشت خط ایست توقف کرده و وارد گذرگاه عابرپیاده نمی‌شوند. هدف ما نیز از اجرای این طرح اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان بود، بنابراین من احساس می‌کنم تا حد زیادی در رسیدن به موضوع موفق بوده‌ایم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    برای خطوط عابر که در تقاطعها قرار ندارند دوربین نصب کنید تا خودروهایی که حق تقدم عابر را رعایت نمی کنند و یا مقابل پلهای پیاده رو روی خط عابر پارک می کنند جریمه شوند . مشکل بزرگ دیگر پارک مقابل در ورودی منازل است که به یک اپیدمی تبدیل شده است و تلفن به پلیس در این مواقع هیچ نتیجه ای ندارد و چه بسا کار به درگیری بیانجامد.