رمان «نه آبی نه خاکی» نوشته علی موذنی که بر اساس مطالب دفتر چه خاطرات شهید سعید مرادی نوشته شده از سوی سوره مهر به چاپ دوازدهم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «نه آبی نه خاکی» روایتگر خاطرات شهید مرادی در لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب ‌(ع) است. موذنی در این کتاب از هم‌رزمانش، دوستی‌هایش، صمیمیت و خلوص رزمندگان، شوخی‌ها و خنده‌هایشان، مناجات‌ها و راز و نیازهای خالصانه در تاریکی‌های شب، زیارت امامان معصوم (ع) در خواب و... می‌گوید. همچنین او از نبرد تن ‌به ‌تن با دشمن، مشاهده صحنه شهادت رزمندگان و آموزش‌هایشان در آب و خاک نیز گفته است.


این کتاب در اصل دفترچه خاطرات 6 سال حضور شهید مرادی در جبهه بوده که به قلم خود او نگاشته شده و اخیرا توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوازدهم رسیده است.

در ابتدای کتاب، جریان وداع شهید مرادی با خانواده‌اش برای حضور در میدان جنگ، سپس آشنایی‌اش با ابراهیم رحمانی، محمد جوادی، عباس شاکری، علی ماکت و رضا شعبانی و پسر پانزده ساله‌ای به نام رسول روایت می‌شود که همه این افراد به جز ابراهیم رحمانی شربت شهادت نوشیده‌اند.

آنطور که ناشر گزارش داده، نثر روان، ساده و بی‌ابهام و همچنین استفاده از تعابیر دقیق و وصفی زیبا و دقت در نقل جزئیات موجب شایستگی اثر شده است. اما به طور قطع می‌توان گفت آنچه مایه برتری این کتاب شده نادربودن حوادث و شگفت‌نمودن وقایعی است که برای صاحب‌خاطره به وقوع پیوسته است.

شروع دفترچه خاطرات (نه آبی نه خاکی) به‌این صورت است:

من با نوشتن این دفترچه یا اصولاً نوشتن خاطرات،‌ به آرزویی پاسخ می‌دهم که نویسندگی است. حالا اگر نفس‌پروری است، باشد. البته نیست، چون می‌گویند برای نویسنده شدن هم باید سختی کشید همان طور که برای کشتن نفس باید سختی کشید. پس نوشتن هم عین نفس‌کشی است، به خصوص اگر حدیث نفس باشد. شنیده‌ام حدیث نفس برای خودش یک جور تکنیک است. نمی‌دانم این تکنیک چه فلسفه‌ای را با خود همراه دارد،‌اما من خودم نفسم را با این فلسفه حدیث می‌کنم که آن را به چنگ آورم یا در چنگ گیرم. - یعنی می‌توانم؟

«نه آبی نه خاکی» در 230 صفحه و با قیمت 9 هزار و 900 تومان به چاپ دوازدهم رسیده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =