وکیلی می گوید :«تیم‌ها برای آرژانتین همدیگر راقلع و قمع کردند.»

مهری رنجبر-خبرگزاری خبرآنلاین؛تيم واليبال نوجوانان بعداز 6 سال دوباره رنگ سكوي جهاني را ديد. محمد وكيلي بعداز قهرماني تيمش در آسيا 18 ماه كنار شاگردانش ماند تا براي آزموني سخت در دنيا آماده شوند. آماده شدند طوري كه روي آنها براي قهرماني حساب مي‌كردند. وقتي نوجوانان در اولين مسابقه به لهستان باخت، اولين سؤال خبرنگار fivb چرايي باخت تيم مدعي قهرماني به لهستان بود. محمد وكيلي سرمربي تيم نوجوانان اين ذهنيت را به عملكرد خوب تيمش ربط مي‌دهد: «فكر مي‌كنم تيم ما علاوه بر داشتن استاندارهاي تيم‌هاي خوب، آنقدر عملكرد خوبي داشت كه از قبل پيش‌بيني مي‌كردند ايران شانس قهرماني دارد كه با باخت به لهستان خبرنگار fivb پرسيد چرا به لهستان باختيد در حالي كه مي‌خواهيد قهرمان جهان شويد. در حالي كه هيچ اطلاعاتي از تيم ما نداشتند.»

او سومي تيمش را براي برگشت تيم نوجوانان به فينال به فال نيك مي‌گيرد: «نتيجه زحمات 18ماهه تيم ما سومي جهان بود. آن هم بعداز 6 سالي كه ايران روي سكو نرفته بود. تيمم روي 9 ساعت در هر سالني كه بود تمرين مي‌كرد بدون اينكه صدايش دربيايد. هرچند بعضي‌ها فكر مي‌كردند كار با نوجوانان خيلي جالب نيست اما خودمان مي‌دانستيم هر مقامي بگيريم چيزي كم نگذاشته‌ايم. بچه‌ها به‌خاطر دوري از خانواده و تمرين سختي زيادي كشيدند اما نتيجه‌‌اش را هم گرفتند. حالا ما به جمع سه تيم اول برگشته‌ايم و فكر مي‌كنم تا سال 2017 و 2019 هم جزو سه تيم اول بمانيم، حتي مي‌توانيم به فينال برسيم. البته به شرطي كه از همين فردا كار را شروع كنيم.» تنها باخت تيم نوجوانان به لهستان بود. هر دوبار هم با نتيجه 3-يك اما او دو بازي را متفاوت از هم مي‌داند: «ما دو بار با لهستان بازي كرديم و باختيم اما بازي اول و پوئن‌هايي كه از دست داديم خيلي متفاوت بودم. در بازي دوم خيلي بهتر كار كرديم و در مجموع 93- 88 و با اختلاف 5 پوئن باختيم. شك نكنيد اگر فينال با لهستان بازي مي‌كرديم باز شرايط متفاوت‌تر مي‌شد.»

به گفته او طبق قرعه‌كشي همه تيم‌ها براي آرژانتين بازي كردند: «من قبل از مسابقات قهرماني جهان هم گفته بودم تيم‌هايي كه همگروه هستند بايد فيناليست شوند. از گروه ما تيم ما و لهستان و از گروه ديگر روسيه و برزيل اما همه تيم‌ها براي صعود آرژانتين همديگر را قلع و قمع كردند. آرژانتين كه حتي به چين هم باخته بود، به لطف داور و حمايت تماشاگران روسيه را برد وگرنه اصلاً نبايد جزو چهار تيم مي‌آمد.» او خوشحال است كه تيمش بالاتر از مدعيان قرار گرفته: «تيم ما با حضور در ليگ آماده شد. البته فدراسيون برايش كم نگذاشت. بازيكنانم در حالي سوم جهان شدند كه برزيل با ان دب دبه و كب كبه و ‌ساز و برگش، بعد از ايتاليا ششم شد. ما سوم. حتي آمريكا هم هفتم شد و ايتاليا پنجم. سومي دنيا يك طرف و اميدواري براي جايگزيني بازيكنانم چهار، پنج سال آينده در تيم‌ملي طرف ديگر. واقعاً خوشحال‌كننده است.»

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =