مهدی مهدوی پاسور تیم ملی معتقد است سه باخت واگنر تیم را به خودش آورد.

مهری رنجبر- خبرگزاری خبرآنلاین؛مهدي مهدوي پاسور تيم‌ ملي معتقد است 3 باخت واگنر تيم را به خودش آورد. او كه هميشه در خدمت تيم ‌ملي واليبال بوده، اين روزها سوژه منتقدان شده است، آن هم به بهانه درگيري‌‌اش با كواچ در بازي با ژاپن؛ پاسوري كه در اين چند سال با به دنيا آمدن دخترش گلبو، تقريباً هيچ سالي جشن تولدش كنارش نبوده است. او هميشه در خدمت تيم بوده، به قول خودش چه بازي كرده و چه نكرده.

* چرا تيم ‌ملي در واگنر 3 بازي را باخت، در حالي كه همه بازيكنان فكر مي‌كردند خوب كار مي‌كنند؟

الان هم مي‌گويم كه ما در جام واگنر خوب كار كرديم. به نظرم اين 3 باخت خيلي به تيم كمك كرد. بچه‌ها به حدي رسيدند كه متوجه شوند نبايد هيچ تيمي را دست‌كم بگيرند. درست است كه فرانسه و لهستان خيلي خوب هستند اما ما فكر مي‌كرديم خيلي راحت مي‌توانيم آنها را شكست دهيم. اين باخت‌ها در بازي‌هاي دوستانه ما را بيدار كرد و به خودمان آورد؛ اينكه بيشتر فكر كنيم و بدانيم اصلاً كار راحتي نداريم. من خودم قبل از رفتن به لهستان مي‌گفتم جزو 4 تيم اول جام ‌جهاني‌ مي‌شويم. اين باخت‌ها به ما كمك مي‌كند تا بتوانيم خيلي با انگيزه و با همه قوا جلوي همه تيم‌ها حاضر شويم و هيچ تيمي را دست‌كم نگيريم. ديديد كه بعد از اين 3 باخت در روسيه مقابل هلند و تيم خوب روسيه نتيجه را برگردانديم و دو برد خوب گرفتيم. اين نشان مي‌دهد كه اگر بخواهيم و با تفكر و تمركز به زمين برويم، هر تيمي را مي‌بريم.

* اين باخت‌ها قبل از جام‌ جهاني‌ نگران‌كننده نيست؟

نه، باخت در جام‌ جهاني‌ ژاپن نگران‌كننده مي‌شود، چرا كه جاي جبران نمي‌ماند. ما هر وقت در بازي‌هاي تداركاتي بيشتر باختيم، در بازي‌هاي اصلي عملكرد بهتري داشتيم. اميدوارم از اين باخت‌ها نهايت استفاده را ببريم و مربيان ضعف‌هايمان را بشناسند و نقاط قوت‌مان را تقويت كنند تا باعث دلگرمي تيم شود و ان‌شاءا... در اين مسير موفق شويم.

* باخت به فرانسه يا لهستان خيلي سخت نبود كه باخت به ژاپن سنگين بود. اين باخت يعني ژاپن خيلي بهتر كار كرد.

اين جوري نيست كه فقط ما كار كنيم. همه تيم‌هايي كه به جام ‌جهاني‌ مي‌آيند، در مسابقات و تورنمنت‌هاي مختلف حاضر مي‌شوند تا پيشرفت كنند ولي بازي با ژاپن نبايد مقياسي براي ارزيابي تيم‌ ملي باشد، چرا كه تداركاتي است و ما با 40، 50 درصد توان‌مان بازي كرديم. با همان شرايط هم مي‌توانستيم آنها را شكست دهيم اما خيلي خوب شد كه در واگنر باختيم، چرا كه ژاپن را خيلي دست‌كم گرفته بوديم. اميدواريم ژاپن را مثل قبل در كشورش شكست دهيم.

* بعضي منتقدان معتقدند 3 باخت تيم در واگنر به كارآمد نبودن كواچ برمي‌گردد؟

متوجه بعضي‌ها نمي‌شوم. در اين مرحله اصلاً نظر منتقدان مهم نيست. ما اصلاً نمي‌شنويم آنها چه مي‌گويند و فقط كار خودمان را انجام مي‌دهيم. قبلاً هم اين طوري بوده. تا تيم مي‌بازد، يكسري براي نشان دادن خودشان انتقاد مي‌كنند. به نظرم انتقاد منتقدي قابل قبول است كه كنار تيم بوده و بداند تيم چه كارهايي كرده و چه تمريناتي انجام داده و با چه سختي‌هايي. چه تورنمنت‌هايي رفته و از روند بالا و پايين تيم خبر داشته باشد. آنهايي كه در اين 7، 8، 10 سال من نديده‌ام كه كجا بوده‌اند و يكدفعه نظر مي‌دهند، نه تنها براي من كه براي بچه‌ها، كادر و حتي مردم هم مهم نيستند.

* درگيري شما با كواچ چقدر صحت دارد؟

سؤال بي‌موردي است. نبايد از خودم تعريف كنم اما حالا كه اين سؤال را پرسيده‌ايد، مي‌گويم؛ بزرگ‌ترين افتخار مهدي مهدوي در مدت 17، 18 سال ملي‌پوشي بودن اين است كه بدون حاشيه در خدمت تيم‌ ملي بوده. چه بودم و چه نبودم همه هدفم پيروزي تيم ‌ملي بوده است؛ حتي با كمترين حضورم در تيم. نمي‌دانم منظورتان از اين سؤال چيست. من واگذار مي‌كنم به كساني كه مرا مي‌شناسند و خودشان ارزيابي كنند كه آيا مي‌توانم چنين كاري بكنم يا نه!

* چرا هر وقت تيم ‌ملي پايش را بيرون از ايران مي‌گذارد، حاشيه درست مي‌شود؟

تيمي كه از كشور خارج مي‌شود، بيشتر زير ذره‌بين است. هر وقت ما پاي‌مان را از ايران بيرون گذاشته‌ايم، براي‌مان حاشيه‌سازي كرده‌اند. فكر نمي‌كنم حاشيه‌ها به جايي برسد، چرا كه همه‌‌اش كذب است.

* روسيه براي تيم‌ ملي خوش‌يمن است. هر وقت تيم بازي كرده، برده است.

شايد اين طوري باشد اما ما به بازي‌هاي تداركاتي زيادي احتياج داريم. كم‌كم بازي‌هاي تداركاتي رو به جلو مي‌رود و تيم هماهنگ‌تر و بهتر كار مي‌كند. فكر مي‌كنم بازي تداركاتي با ما براي روسيه هم خيلي خوب است، چرا كه هر وقت با ايران بازي كرده، در بازي‌هاي رسمي خيلي خوب ظاهر شده است. اين خوش‌شانسي دو طرفه است كه ما را دعوت مي‌كنند. همه بازيكنان اصلي هم بودند. حتي موزرسكي هم در پست تخصصي خودش بازي مي‌كرد. الكنو هم كه با اين تيم قهرمان المپيك شده بود. فكر نمي‌كنم اين برد جاي هيچ حرف و حديثي داشته باشد.

* با اين شرايط چه نتيجه‌اي را براي تيم در جام‌ جهاني‌ پيش‌بيني مي‌كني؟

ان‌شاءا... كه موفق شويم اما كار خيلي سختي داريم. ان‌شاءا...  تيم بدون مصدوم وارد جام‌ جهاني‌ شود و بچه‌ها هم همه توان‌شان را بگذارند تا با همه زحماتي كه تا به حال كشيده‌اند، خودشان از خودشان راضي شوند. تيم‌ ملي حالا شرايط حساسي دارد و به حمايت همه مردم و رسانه‌ها نياز دارد. از همه آنهايي كه دل‌شان براي تيم ملي مي‌تپد، مي‌خواهم كه حمايت كنند و اجازه ندهند شايعات و حاشيه‌ها فكر بچه‌ها را به هم بريزد و واقعاً مثل يار سيزدهم تيم باشند.

 

 

 

 

 

 

 



251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    35 3
    تورو خدا یه فکر به این غلط های املایی تو خبرهاتون بکنین . باعث تاسف هست که یه سایت معتبر این همه غلط املایی و اشتباه تایپی داشته باشه
  • محمد RO ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    13 3
    فدراسیون مدتی است در باد تنایج پرفرازو نشیب تیم بزرگسالان فرورفته و از نتایج سایر رده ها غافل مانده است. تیم ب. داشجویان، پیکان و زیر ۲۳سال که همگی باشاهکار آقای پیمان اکبری ناکام ماندند. براستی دیگر مربی دیگری در این کشور نیست؟ اغلب بازیکنان زیر ۲۳ سال دارای قد زیر دو نتر دارندو آقای اکبری با کوچ ضعیف خود تیم را نابود کرد این است نتیجه پشتوانه سازی ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    11 17
    نه داداش از شماها زیاد تعریف کردن و فکر کردین خبریه. مطمئنم والیبال هم مقطعی درخشید و دوباره به همون سطح آسیا میرسه
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    6 0
    لطفا تاریخ و ساعت بدین که کی بازی هارو پخش میکنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    متأسفم واسه اونایی که والیبال و والیبالیست هامون با فوتبال یکی میگیرن این حرفا و انتقاد های نا به جا جای تشکرتونه؟