۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

رئیس جمهور آمریکا از فضای به شدت حزبی در کنگره که مانع نزدیک تر شدن وی به جمهوری خواهان است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه لس آنجلس تایمز خواستار سازش در سیاست شد. وی روز چهارشنبه در مصاحبه با این روزنامه به همراه سه تن از سناتورهای بازنشسته که دو تن آنها دموکرات و یک تن دیگر جمهوری خواه بودند، شرکت کرد تا درباره بن بست قانونی به‌وجود آمده در واشنگتن و نقشش درباره آن صحبت کند.

در بحثی آزاد، اوباما گفت فکر نمی کند که مبارزه اش[برای قبولاندن سیاست هایش] به این معنی باشد که جمهوری خواهان با دستور کار وی مخالفند، یا اینکه در هفت سال گذشته نوع تعامل و معاشرتش با قانونگذاران - به عنوان مثال تماشای بازی فوتبال در آخر هر هفته - تغییر کرده است.

البته وی تأیید کرد که تا حدودی نسبت به فضای به شدت حزبی[در کنگره] انتقاد دارد که مانع نزدیک شدن بیشتر وی به جمهوری‌خواهان می شد.

وی گفت: «بدون تردید در هر مرحله از کارم، احتمالاً می‌توانستم کمی بهتر باشم».

زمانی که یکی از مشاوران سابقش گفت که رقابت اوباما[با جمهوری خواهان] مانعی برای دست‌یابی به دستور کارش بوده است، اوباما خاطرنشان کرد که این موضوع نتیجه دوگانه داشته، به‌گونه‌ای به جلب حمایت برخی از رأی‌دهندگان از وی و در عین حال مخالفت دیگران با وی منجر شده است.

در شرایطی که یک سال بیشتر از دوره ریاست‌جمهوری‌اش باقی نمانده است، اوباما گفت: امیدوار است «فضایی برای رئیس‌جمهور بعدی ایجاد کرده باشد» که نسبت به لفاظی‌های سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی از سرسختی کمتری برخوردار باشد.

وی گفت که معتقد است در مقایسه با آن چیزی که در رویارویی با کنگره و بحران‌های بسیار خارجی با آن مواجه خواهد شد،  تاریخ با وی و میراثش مهربان‌تر رفتار خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: اوباما پیشنهادهای سیاسی دارد که فکر می‌کند مشکلات را برطرف می‌کند. هزینه‌های بسیار تبلیغات انتخاباتی حذف شوند. به مردم بیشتری امکان شرکت در انتخابات داده شود و روش‌های به‌شدت سیاسی ترسیم حوزه‌های انتخاباتی کنگره نیز متوقف شود.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =