مراسم اختتامیه جشنواره سی و چهارم فجر پنجشنبه شب در سالن همایش‌های برج میلاد به‌صورت مختصر و مفید برگزارشد.

کتایون کیخسروی: این مراسم برعکس آنچه در افتتاحیه رخ داد،  آیتم‌های جذابی نداشت و بیشتر به‌معرفی برندگان بخش‌های مختلف  اختصاص داشت. تنها آیتم این مراسم، اجرای محمد معمتدی یکی از خوانندگان حوزه موسیقی سنتی بود که دو قطعه را برای حاضران اجرا کرد اما صدای سازها و تصاویر نوازندگان به صورت ضبط شده پخش شد.

مراسم اختتامیه جشنواره سی و چهارم یک حسن بزرگ داشت و برگزار کنندگان سر قولی که در افتتاحیه دادند ماندند و خبری از سخنرانی نشد. هر چند آیتم نامه خواندن دبیر جشنواره برای خودش هم اضافه و خارج از حوصله مخاطب بود، اما همین که هیچ کدام از شخصیت‌های حاضر در سالن سخنرانی نکردند در نوع خودش جالب بود.

اینکه مراسم سر ساعت شروع شد و آیتم های اضافه نداشت هم، نکته‌های مثبتی بود که اختتامیه فجر را به مراسم اینچنینی در سطح دنیا شبیه می‌کرد،  اما در عوض مراسم آنقدر از عنصر جذابیت فاصله گرفته بود که نیکی کریمی به مجری برنامه گفت در خواندن اسامی کاندیداها هیجان را بالاتر ببرد و شور بیشتری به مراسم بدهد که البته این اتفاق تا پایان برنامه رخ‌نداد.

محمد سلوکیبعد از صحبت های نیکی کریمی، کوشید میزان جذابیت اجرایش و سطح برنامه را بالاتر ببرد، اما با وجود  تلاشی که به خرج داد، موفق به این کار نشد. از طرفی زمینه این کار هم برای او فراهم نشده بود. اول اینکه برای تسریع در  اجرای برنامه بر خلاف سال های گذشته از چهره‌ها و برندگان دوره‌های قبل برای اعلام نام برگزیده‌ها و اهدای جایزه دعوت نمی شد،  ضمن این‌که باز هم به خاطر سرعت دادن به کار اجرا خبری از اعلام کاندیداها با نمایش عکس یا بخشی از فیلم ها و صدای گویندگان مطرح روی تصاویر نبود و خود سلوکی و بعد بهرام رادان این کار را انجام می‌دادند. از طرفی کار نمایش تصاویر مربوط به کاندیداها، خیلی دیر و از میانه بخش سودای سیمرغ -بدون هارمونی در زمان اعلام اسامی و نشان دادن تصاویر کاندیداها- شروع شد که این اتفاق هم با نشان دادن عکس‌های یاز این چهره‌ها جذابیتی نداشت.

از طرفی محمد سلوکی، دو سه بار برگه مربوط به اسامی کاندیداهای یکی، دو بخش سوای سیمرغ را گم کرد و یک بار هم مجبور شد از داوران تک تک اسامی را بپرسد.

 کمتر شدن جذابیت در نحوه اعلام اسامی و دوری از شوخی‌های معمول - که  مثلا در مراسم گلدن کلوب یا اسکار نمک برنامه است و همیشه با بهره بردن از مجریان شاخص و کار بلد اتفاق می‌افتد- به خاطر سرعت بخشیدن به اجرای برنامه اتفاق مهمی بود که در این مراسم رخ داد و در ازای اتفاقات و نکته های مثبت آن کاملا به چشم آمد.

۵۷245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا GB ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    21 1
    کدوم مخاطب؟ مگه پخش زنده شد که ببینیم؟؟ فقط تکه هایی به صورت زنده از پرس تی وی پخش شد .
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    5 0
    اون شور و هیجان و اجرای حرفه ای برای زمانی هست که تو میدونی میلیونها مخاطب داری. ولی وقتی قرار فقط همون حاضران برج میلاد مخاطبت باشن دیگه زیاد برات مهم نیست چطوری برنامه اجرا میشه