آینده اقتصاد ایران چه می شود؟/ توافق هسته ای روند رشد اقتصادی را سرعت می بخشد

برخی فعالان اقتصادی براین باورند که اقتصاد ایران در سال 94 با شرایط دشواری مواجه می شود.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش درآمدهای نفتی و افزایش احتمال کسری بودجه موجب شده تا پیش بینی ها در مورد آینده اقتصاد ایران با قدری دشواری همزمان شود. محمد لاهوتی نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در این مورد به خبرآنلاین گفت:با روي كار آمدن دولت يازدهم و بوجود آمدن روح اميد و همچنين حركت هاي مدبرانه باعت شد تا جهت محقق ساختن وعده هاي انتخاباتي رياست جمهوري، تحول و اصلاح امور در همه زمينه ها شروع شود.

وی ادامه داد: اين موضوع باعت شد تا در همه زمينه هاي اقتصادي ، اجتماعي و روابط خارجي  خودنمايي وضعیت کشور تغییر کند.يكي از حوزه هاي مهم و تاتير پذير بخش اقتصادي كشور است كه با  تغيير و تحول در بيشتر زمينه ها به سمت کاهش نرخ تورم ، افزایش رشد اقتصادي ، ايجاد اشتغال و بهبود شاخص های کلی حرکت کرد.

لاهوتی بیان داشت: همچنين با توجه به اهميت روابط خارجي در تجارت خارجي و اهميت و تاتير توافقات مقطعي هسته اي باعت تغييراتي در افزايش مراودات تجاري  شد و تا حدودي مشكلات كمتر شد و روابط تجاري با بعضي از كشورها بهبود یافت.

او افزود: با آغاز سال جدید چندین گمانه در مورد آینده روابط خارجی ایران پیش آمده است. از سوی در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد وضعیت کشور تغییر می کند. پیش بینی می شود با توافق در مذاکرات هسته ای وضعیت عمومی کشور طی سال 94 بهبود یابد. نکته بسیار کلیدی این است که با انجام توافقات میزان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران افزایش می یابد و همین سرمایه گذاران مشکل تامین سرمایه اقتصاد ایران را برطرف می کنند. اما با این حال در صورتی که به دلیل زیاده خواهی طرف های غربی توافقی صورت نگیرد، وضعیت اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه می شود. با این حال وضعیت کلی کشور در دولت یازدهم به سمت بهبود رفته و این روند طی سال 94 نیز ادامه پیدا می کند تنها نکته این است که عدم توافق هسته ای می تواند سرعت رشد را کمی آرام و آهسته کند.
3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هزاوه A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    6 7
    برایتان واقعا متاسفم در این کشور کسی نتوانست غده های سرطانی اقتصاد را درمان کند