جمعی از ستارگان پا به سن گذاشته ورزش کشور با حضور در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک شورای تشخیص مصلحت نظام با دکتر ولایتی دیدار کردند. عکس ها مسعود اکبری - خبرآنلاین

به گزارش ایرنا ، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در جمع پیشکسوتان عرصه ورزش در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: ورزشکاران بعضی کشورها مثلا محمدعلی کلی بعد از دوران قهرمانی خود تک و تنها ماند، اما در ایران می بینیم که قهرمانان پیشکسوت ما در هرجا که حضور داشته باشند تمام ورزشکاران به احترام آنها می ایستند.
وی ادامه داد: یکی از ارکان اصلی فرهنگ، ورزش است؛ این مساله مخصوصا در ایران معنی می دهد؛ وقتی ایران باستان را با رم باستان مقایسه می کنیم می بینیم شادی مردم آنها به جان هم انداختن برده ها و کشتن آنها بوده است و اکنون غربی ها میراث خوار همان فرهنگ هستند که داعش را به وجود آورده اند.
ولایتی اضافه کرد: فرهنگ ایرانی، فرهنگ جوانمردی و فرهنگ پوریای ولی است و این که 'چو استاده ای زمین خورده را دستگیر'؛ این تفاوت فرهنگ ایرانی و غربی است.
وی با تاکید بر این که ملتی بزرگ است که همه اصنافش از جمله صنف ورزشی اش بزرگ باشد، گفت: ما افتخار می کنیم که علیرغم کمبود امکانات همچنان در صحنه های ورزشی دنیا بیش از آنچه از ما انتظار دارند خود را نشان داده ایم.
ولایتی با تاکید بر این که ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران بسیار بیش از این است، افزود: دوست و دشمن ما بدون تردید می گویند که ایران قدرت اول منطقه است.
وی افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام در حقیقت مرکز تحقیقات راهبردی همه رشته ها و بخش ها از جمله ورزش است. امیدواریم که این مرکز بتواند در حوزه ورزش فعالیت های تحقیقاتی خود را دنبال و خدماتی در حد بضاعت خود به این بخش ارایه کند.
یادآور می شود در این مراسم مجموعه پنج جلدی کتاب دانشنامه جوانمردی که توسط علی اکبر ولایتی تالیف شده است، به پیشکسوتان عرصه ورزش اهدا شد.
بر اساس این گزارش، برخی پیشکسوتان از جمله محمدرضا طالقانی کشتی گیر و رییس اسبق فدراسیون کشتی در این مراسم سخنرانی کردند.
پهلوان عباس زندی قهرمان جهان و پهلوان 4 دوره کشور ، امامعلی حبیبی قهرمان کشتی جهان و المپیک ، منصور برزگر قهرمان سابق کشتی جهان و سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران ، امیر و مجید احتشام زاده قهرمانان پیشکسوت ورزش پینگ پنگ ، جعفر کاشانی فوتبالیست سابق تیم ملی و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ، بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال ، مصطفی آجورلو مدیر پیشین باشگاه پاس ، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ، تیمسار ناصر نوآموز رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و  محمد نصیری قهرمان جهان و المپیک در رشته وزنه برداری و علی مرادی رییس اسبق فدراسیون وزنه برداری ازجمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
43 43

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    10 0
    خیلی عکسهامفهومی بودن
  • میثم IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    6 2
    آخ گفتید پوریای ولی یاد اون آرامگاه مخروبه اش افتادم ...........