۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
تسلیت دکتر عارف به نماینده سابق یزد

عضو محمع تشخیص مصلحت نظام، درگذشت پدر نماینده سابق یزد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر محمدرضا عارف در تماس تلفنی با علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس هشتم، درگذشت مرحوم حاج محمود اولیاء را به وی و خانواده اولیاء تسلیت گفت و علو درجات آن مرحوم را خداوند مسئلت کرد.

پیش از این نیز، استاندار یزد و حمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، درگذشت بزرگ خاندان اولیاء را تسلیت گفتند.

زندگی نامه مرحوم اولیاء

مرحوم محمود اولیاء فرزند ابوالحسن در سال 1304 هجری شمسی در یزد متولد شد. پدر ایشان از بازارین درستکار و خوشنام یزد بود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در یزد و دبیرستان ایرانشهر گذراند و پس از اخذ دیپلم و کسب مجوز شرعی از مرجع تقلید آن زمان حضرت ایت الله العظمی بروجردی به استخدام بانک ملی درآمد.

نامبرده در سن 26 سالگی با دختر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم نجفی فرزند آیت الله حاج سید عبدالحی طباطبایی یزدی از روحانیون سرشناس آن زمان وصلت نمود که حاصل این ازدواج 9 فرزند ذکور و اناث است که در راستای آموزه های دینی و تربیتی آن مرحوم و در جایگاه های مختلفی از جمله: نمایندگی مردم یزد در مجلس هشتم، استانداری، معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه یزد، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، راه و ترابری و... منشا خدمات موثری بوده اند.

ایشان درطی مدت اشتغال در بانک ملی منشا خدمات بسیار بوده و همواره در جهت رفع مشکلات مردم اهتمام ورزیده و به راستی، درستی و تقید به امور شرعی معروف بود.

نامبرده پس از بازنشستگی و در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت امور مالی و حسبیه دفاتر مرحوم آیت الله خاتمی «ره» و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی(ره) ائمه جمعه یزد را عهده دار بود و در راستای ارائه خدمت به نیازمندان خدمات ارزشمندی را ارائه نمود.

نام برده پس از گذشت 15 سال از فقدان همسر فداکارش مرحومه حاجیه فخرالسادات نجفی یزدی و طی دوره کهولت و تحمل بیماری در شامگاه 15 اردیبهشت 95 و شب بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در حالیکه ذکر بر لب داشت، دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع نمود.

آن مرحوم همواره بر رعایت حق الناس، تقید به امور شرعی، پاک دستی و درست کاری و پرهیز از اسراف و اشرافی گرایی تاکید داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =