مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در مصاحبه اختصاصی با روزنامه الاخبار در لبنان در پاسخ به سیوالی در خصوص کمرنگ تر شدن تفاهم میان روسیه و ایران در مورد سوریه و به ویژه ماندن بشار اسد در راس حکومت گفت:

دو طرف در خصوص مسایل و همکاری های منطقه ای تمرین جدیدی را آعاز نموده اند و در برخی موارد می تواند اختلاف نظرهایی هم به وجود بیاید که اراده لازم برای حل آنان وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران بر سپری نمودن دوره ریاست جمهوری سوریه تاکید دارد.

به گزارش خبرآنلاین دکتر ولایتی افزود:جمهوری اسلامی ایران حدود چهار سال در کنار حزب الله از دولت قانونی سوریه و مردم مظلوم این کشور دفاع کرده است و این حمایت را ادامه خواهد داد و معتقدم در صورت نبودن بشار اسد، سوریه می تواند وضعیتی به مراتب بدتر از لیبی را داشته باشد. دکتر ولایتی در مورد موضوع تحولات اخیر در عراق و اقداماتی که از سوی آمریکا هدایت شده است به نوعی بر ضد جمهوری اسلامی ایران تفسیر می گردد گفت : معتقدم که تعبیر شما ا کودتا بسیار اشتباه است چه برسد که به این که موفق هم شده باشد و ظرف چند ساعت توسط نیروهای مردمی خنثی شد و از منطقه سبز اخراج شده اند و حتما امروز آمریکایی بر مقدرات و وضعیت این کشور تسلطی ندارند و مقامات عالی در جایگاه خود قرار دارند و باید تلاش کرد این دمکراسی نوپا حفظ گردد و حتما مردم و دولت این کشور پیروز خواهند بود.
وی تصریح کرد :گروه هایی که در برابر داعش و تروریسم مقاومت کرده اند حتما می توانند با این جریانات که ساختارهای قانونی و جدی این کشور را تهدید می کنند مقابله نمایند.
وی در خصوص یمن هم گفت:عربستان نمی تواند مقاومت مردم یمن را در هم بشکنند و حوثی ها توقعی جزء منافع مردم این کشور و استقلال کشور ندارند و کشوری مانند عربستان در امور داخلی این کشور دخالتی نداشته باشد.
اختلاف نظر با برخی کشورهای منطقه سیوال دیگر خبرنگار الاخباریه بود که دکتر ولایتی گفت :جمهوری اسلامی ایران همکاری و ارتباط نزدیک با کشورهای منطقه را دنبال می کند و آماده همکاری است و البته عربستان ادعاهایی را مطرح می کند که به نظر می رسد برای خود قیم بودن کشورهای عربی را بی دلیل قایل است و بر علیه ایران سخنانی می گویند که نشانه توهم است .
وی در ارتباط با مصر هم گفت:این که در مصر چه کسی حکومت داشته باشد مربوط به امور داخلی و مردم این کشور است و ایران دخالتی در این زمینه ندارد و البته در صورت علاقه مندی و داشتن منافع مشترک می توان در خصوص همکاری ها فعالیت نمود.
وی در ادامه تصریح کرد:علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات و دشمنی ها امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین کشور منطقه است و البته این اقتدار برای صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی به کار گرفته است.
دکتر ولایتی به منطور شرکت در نشست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، سخنرانی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت، کمیته مساعی حمیده و ملاقات با برخی از مقامات و از جمله دیدار با دبیر کل حزب الله لبنان به این کشور سفر نموده و با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران،روزنامه الاخباریه و شبکه های تلویزیونی المنار، المیادین و الاتحاد مصاحبه های جداگانه در لبنان داشت

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =