عدم پرداخت سهم‌آورده‌های مردمی و سوءمدیریت برخی تعاونی‌ها و پیمانکاران مهمترین مشکل سایت مسکن مهر شهرهای جدید اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین،  عدم پرداخت سهم‌آورده‌های مردمی و سوءمدیریت برخی تعاونی‌ها و پیمانکاران مهمترین مشکل سایت مسکن مهر شهرهای جدید اعلام و تأکید شد که با واگذاری تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی به شرکت عمران اتمام این پروژه‌ها سخت‌تر شده است.

در پنجمین جلسه از جلسات بررسی عملکرد پروژه‌های مسکن مهر که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، محمد غراوی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، مدیران عامل شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و همچنین سایر مسئولان و مدیران ذیربط در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، به مشکلات و چالش‌های موجود در سایت مسکن مهر شهر جدید پرند اعلام کرد: پرند در کل دارای ۹۴ هزار و ۲۸۸ واحد بوده که تاکنون ۵۲ هزار واحد آن به افتتاح رسیده است. این درحالی است که ما هم‌اکنون در این شهر جدید دارای ۲۱ هزار واحد نیمه‌تمام هستیم که با توجه به تأکید دولت و برنامه وزارت راه و شهرسازی باید این واحدها را تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.

حدود ۲۱ هزار واحد در پرند نیمه‌تمام هستند

به گفته علی‌اکبر طاهری مدیرعامل شهر جدید پرند حدود ۵ هزار و ۳۰۰ واحد از این ۲۱ هزار واحد نیمه‌تمام توسط شرکت هسا، ۹ هزار و ۶۰۰ واحد متعلق به کیسون و دو هزار واحد توسط شرکت مپسا در دست احداث هستند.

وی در این جلسه با تأکید بر اینکه واحدهای کوزو در این شهر تقریبا به پایان رسیده است گفت: درحال حاضر تنها مشکل موجود تأمین خدمات زیربنایی برای برخی واحدها باقی‌مانده که آنها نیز در شرف انجام هستند.

در این نشست عدم پرداخت سهم‌آورده مردم و همچنین سوء مدیریت برخی تعاونی‌ها و پیمانکاران در انجام فعالیت‌ها از مشکلات اصلی سایت مسکن مهر این شهر اعلام شد که باید هرچه سریعتر از سوی دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته و نتایج نهایی به صورت رسمی اعلام شود.

کمبود اعتبار، مشکل اصلی سایت مسکن مهر اندیشه

محمد آئینی مدیرعامل شهر جدید اندیشه نیز در ادامه در خصوص سایت مسکن مهر این شهر بیان کرد: درحال حاضر از تعداد سه هزار و ۹۳ واحد، مرحله نازک‌کاری دو هزار و ۶۱۳ واحد به پایان رسیده و تنها ۷۲۰ واحد به دلیل بروز برخی مشکلات در صدور پایان کار و میزان کمی اعتبارات دارای عارضه هستند.

آئینی در ادامه ضمن بیان این مطلب که تاکنون دو هزار و ۳۷۳ واحد به افتتاح رسیده است تأکید کرد: درصورت مساعدت مالی، پرونده سایت مسکن مهر شهر جدید اندیشه تا هفته دولت سال جاری به پایان خواهد رسید.

علی‌رغم مشکلات فراوان در پردیس پروژه‌ها فعال هستند

حسین رجب‌صلاحی مدیرعامل شهر جدید پردیس نیز در بخش دیگری از این جلسه مواردی چون تأخیر در زمان شروع سایت مسکن مهر پردیس، شرایط نامناسب و سخت توپوگرافی منطقه و بروز مشکلات فراوان در آماده‌سازی این ناحیه و واگذاری اکثر وظایف ساخت خدمات روبنایی وزیربنایی به شرکت عمران شهر جدید پردیس را مشکلات اصلی این شهر در پیشبرد فعالیت‌ها اعلام کرد و گفت: فاز ۸ به عنوان یکی از فازهای مشکل‌دار شهر دارای تعداد زیادی پیمانکار است که هماهنگی آنها مشکلات بسیاری را به وجود آورده و این معضل نیز باید هرچه سریعتر حل و فصل شود.

به گفته رجب صلاحی فاز ۱۱ دارای مشکلات فراوان و تکمیل آن مستلزم هزینه‌های هنگفتی است که ساخت دیوار حائل به طول ۵۶ کیلومتر، انتقال خط آب به طول ۱۰۰ کیلومتر، خط فاضلاب به طول ۱۰۰ کیلومتر و خط برق از ابتدای شهر پردیس تا فاز ۱۱ به طول هشت کیلومتر تنها بخشی از این موارد بوده که همگی بر عهده شرکت عمران شهر جدید پردیس است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به دنبال تغییر رویکرد از افتتاح واحد به افتتاح محله در شهرهای جدید هستیم گفت:  فاز ۱۱ را به ۱۲ محله تقسیم کرده‌ایم که با اولویت‌بندی این محله‌ها نسبت به افتتاح آن‌ها اقدام خواهیم کرد. درحال حاضر عملیات ساخت تونل سلام با چهارلاین را با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان به پایان رسانده و در مراحل انتهایی انجام کار هستیم. از سویی دیگر تاکنون نزدیک به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی هزینه کردیم که برای تکمیل آنها به اعتبار قابل توجه دیگری نیاز داریم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در ادامه گفت: جابه‌جایی دکل‌های برق، ایجاد ۸۰۰ هزار مترمربع فضای سبز و احداث مسجد، مدرسه، کلانتری و ... نیز برعهده شرکت عمران پردیس است که برای انجام همه این موارد نیز بدون شک نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات، تلاش برای پیشبرد پروژه‌ها ادامه دارد و اغلب پروژه‌ها فعال‌ هستند. با توجه به بررسی‌های انجام شده با تزریق اعتبار، دو تا سه هزار واحد از فاز ۵ و ۹ پردیس تا شهریور ماه و بقیه تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تکمیل فاز سه نیز تا دو سه ماه آینده انجام خواهد شد.

تحویل واحدها بدون شرایط زندگی هیچ فایده‌ای ندارد

مهرآبادی پس از بررسی مشکلات پروژه‌های شهرهای مذکور و اتخاذ تصمیمات لازم در پایان این جلسه اعلام کرد: خوشبختانه شهر جدید اندیشه مشکل چندانی ندارد و به گفته مدیرعامل این شهر جدید پروژه‌های باقی‌مانده باید تا پایان شهریورماه به اتمام برسد و پرونده مسکن مهر این شهر بسته شود. اما در خصوص شهر جدید پردیس که مشکلات بسیار زیادی نسبت به دو شهر پرند و اندیشه در استان تهران دارد، باید تصمیم‌های ویژه‌ای گرفته شود. با توجه به تأکید جدی دولت محترم به ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی باید مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید طوری برنامه‌ریزی کنند که همه پروژه‌های بدون معارض تا پایان سال به اتمام برسد، به طوریکه در فواصل زمانی کمتری پروژه‌ها افتتاح و تحویل شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این نکته که تحویل واحدهای مسکن مهر بدون ایجاد شرایط زندگی مناسب معنا ندارد همچنین خاطرنشان کرد: افزایش همکاری و تلاش دستگاه‌های ذیربط خدمات‌رسان جهت تغییر روند موجود و تحویل امری ضروری است، چراکه باید بتوانیم هرچه سریعتر شرایط اسکان متقاضیان در واحدهای آماده (بالغ بر ۳۰ هزار واحد) را فراهم کنیم. بنابراین امیدواریم در سال جاری دستگاه‌های خدمات‌رسان با بسیج امکانات خود و همچنین کمک دولت که همواره تأکید بر تحویل پروژه‌ها دارد در تحقق برنامه وزارت‌خانه کمک کنند در غیر این صورت اتمام ساخت واحدها اگر امکان تحویل فراهم نباشد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =