ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز امروز به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان اعلام کرد که ممکن است اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) در هفته های آتی از هیلاری کلینتون در مورد استفاده وی از سرور شخصی برای بررسی ایمیل های دوران مسئولیتش به عنوان وزیر خارجه امریکا تحقیق کند.

رویترز می نویسد كه تحقیق در این مورد كه آیا استفاده كلینتون از سرور شخصی منجر به قانون شكنی شده یا خیر منجر به سایه افكندن بر مبارزات انتخاباتی وی برای نامزدی حزب دمكرات در رقابتهای ریاست جمهوری امریكا شده است.
در بیشتر ایالات آمریكا رای گیری های درون حزبی انجام شده و هیلاری كلینتون با فاصله فراوانی از تنها رقیب خود برنی سندرز پیش است.
هیلاری كلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه در دولت نخست باراك اوباما، بیش از 2 هزار ایمیل ارسال و دریافت كرد كه برخی از آنها دارای اطلاعات محرمانه بودند. دسترسی به این ایمیلها خارج از مجاری امن و كنترل شده دولتی ممنوع است.
كلینتون هرگونه تبادل اطلاعات محرمانه در ایمیلهایش را تكذیب كرده و معتقد است كه وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای دولتی بیش از حد انتظار حساس شده اند. وی انتظار دارد كه اف بی آی وی را بیگناه اعلام كند.
پیش از این از هما عابدین، یكی از دستیاران ارشد كلینتون، نیز در این مورد تحقیق شده است.
'دونالد ترامپ' نامزد غیررسمی جمهوریخواهان به همراه دیگر هم حزبی های خود تحقیقات اف بی آی را دستاویزی برای زیرسوال بردن امانتداری هیلاری كلینتون قرار داده است.
رینس پریباس (Reince Priebus) رئیس كمیته ملی جمهوریخواهان نیز در بیانیه ای نوشت: ' تحقیقات اف بی آی بار دیگر یادآور سهل انگاری فاحش كلینتون در دوران تصدی وزارت امور خارجه است.'
به گزارش ایرنا، باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا چندی پیش گفت كه هیلاری كلینتون بی دقتی در مورد مساله ایمیل هایش را كه در آن از یك سرور خصوصی برای امور دولتی استفاده كرده، پذیرفته است.
اوباما افزود: هیچگاه امنیت ملی آمریكا در این مورد به خطر نیفتاده است.
با این حال دادگاه فدرال آمریكا ضمن صدور مجوز دسترسی به ایمیل های دوران وزارت هیلاری كلینتون، حكم داده است كه «ادله تخلف و سوء نیت دولت» در این باره وجود دارد.
حكم قاضی رویس لمبرت (Royce Lamberth) خط بطلانی بر ادعاهای هیلاری كلینتون نامزد پیشتاز دمكرات ها است كه مدعی شده اجازه داشته سرور شخصی ایمیل را در خانه خود برای امور كاری راه اندازی كند و این تنظیمات كار چندان غیرمعمولی نبوده است.
قاضی در حكم خود كه در منطقه فدرال قضایی واشنگتن صادر شده، تنظیمات ایمیل خانم كلینتون را «غیرعادی» خواند.
قاضی لمبرت با اشاره به موضع گیری های وزارت خارجه آمریكا، كلینتون و دستیاران وی نوشت كه «دولت و مقامات سابق دولتی مدام اقرار را گردن دیگری می اندازند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =