حوزه نیوز نوشت:

آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، اظهار کرد: حضرت در این حدیث فرمودند: « فقط دو شخص کمرم را شکستند، عالمی که از انجام گناه ابائی ندارد و نادانی که اهل عبادت باشد. آن عالم با ارتکاب گناهان، مردم را از دینداری فراری می‌دهد و این نادان، به خاطر جهلش،‌ مردم را به سمت باطل می‌کشاند».

وی خطاب به طلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت، گفت: کار شما بسیار سخت‌تر از دیگران است، چرا که اگر آنان گناه کنند، گناهی شخصی محسوب می‌شود، اما اگر از عالم، گناهی سر بزند، سبب ضربه به دین و دوری مردم از دین خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «عالم با هتک حرمت، جامعه را آلوده می‌کند» خاطرنشان کرد: آقایانی که قدرت تبلیغ دارند، باید در این عرصه وارد شده و به آن بپردازند.

آیت‌الله سبحانی با بیان خاطره‌ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان برای تبلیغ رفتم و پس از برگشت خدمت امام خمینی(ره) رسیدم و عرض کردم: ما وقتی به تبلیغ می‌رویم، از مسائل علمی عقب می‌مانیم که ایشان فرمودند: «وظیفه‌ای بالاتر از تبلیغ نیست، چراکه آموزش مقدمه تبلیغ است».

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر این‌که «باید با تبلیغ با انحراف شیعیان مقابله کرد» اظهار کرد: امروز ماهواره‌های فارسی زبان بسیاری وجود دارند که به عرضه شبهه پرداخته و ما باید خود را برای پاسخگویی به این شبهات آماده کنیم.

وی وهابیت و عرفان‌های دروغ و باطل را 2 تهدید برای جوانان کشور دانست و گفت: این دو تهدید، متوجه جوانان متدین است تا آنان را از مسجد و محراب دور کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    6 2
    سلام ،ضمن تایید سخنان حضرت آیت الله سبحانی اضافه می کنم کسانی که می خواهند از دین تعریف کنند ولی بدتعریف می کنندوچهره بدی از دین به نمایش می گذارند اولین دشمنان دین هستند که به دین از درون ضربه می زنند . دین اسلام همه اش رحمت ومهربانی ودوستی است واساس آن بر بنای دعوت است لذا هر نوع تحمیل که بنام دین انجام شود مردم را از دین گریزان می کند.قوانین سختگیرانه دین در ارتباط با کسانی است که حق الناس را رعایت نمی کنند وبه حقوق دیگران تجاوز می کنند ودین عدالت را دربین مردم جاری می کندو حقوق ازدست رفته مظلومین را به آنان برمی گرداند.
  • روستایی US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    1 0
    « فقط دو شخص کمرم را شکستند، عالمی که از انجام گناه ابائی ندارد و نادانی که اهل عبادت باشد. آن عالم با ارتکاب گناهان، مردم را از دینداری فراری می‌دهد و این نادان، به خاطر جهلش،‌ مردم را به سمت باطل می‌کشاند». تو خود حدیث مفصل بخوان از این حدیث ، یا مولا ادرکنی