مهر نوشت: فرماندار تهران گفت: من معتقد نیستم آدم فقیر در تهران وجود ندارد اما این را هم قبول دارم که تعداد آنها زیاد نیست.

عیسی فرهادی در پاسخ به اینکه یکی از وظایف فرماندار تهران ایجاد زمینه فقر زدایی در سطح شهر است اما متاسفانه شاهد فقر در بخشی از شهر هستیم، گفت: یک وقت تلاش می کنیم مردم پولدار شوند که دولت در حال ایجاد اشتغال و درآمد خوب است. اما یک وقت در جامعه ما اقشاری زندگی می کنند که باید زمینه بالا رفتن قدرت خرید آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: کمیته امداد از بهمن تا فروردین نمایشگاهی ایجاد می کند که ۱۵ تا ۴۰ درصد از اقشار ضعیف می توانند از این نمایشگاه استفاده کنند و خود فرمانداری هم در ۴۳ نقطه تهران نمایشگاه بهاره برپا می کند. اینکه نمایشگاه های تهران از ۱۰۰ نقطه به ۴۰ نقطه رسیده را قبول دارم و کم شده است. سیاست دولت بیشتر روی نظارت بهتر است اما باید تلاش کرد تا قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

فرماندار تهران در پاسخ به اینکه ایا آمار فقرای تهران را دارید، اظهار داشت: من معتقد نیستم آدم فقیر در تهران وجود ندارد اما این را هم قبول دارم که تعداد آنها زیاد نیست. دولت تورم را از ۴۵ به ۱۵ درصد کاهش داده و این یعنی ۳۰ درصد قدرت خرید مردم بالا رفته است. نکته بعد تثبیت قیمت ها است که اتفاق افتاده است.

وی درباره یارانه بگیران تهرانی، گفت: درصدی از افرادی که ثبت نام نکردند تهرانی هستند. دولت لیست اقشار پر درآمد را دارد اما فرمانداری چنین آماری ندارد.

فرهادی با بیان اینکه تهران جاذبه های خودش را دارد، افزود: به اعتقاد من با انتقال بخش صنعت و سیاست از تهران بتوانیم بار تراکم پایتخت را کمتر کنیم که این ایده در ترکیه و برخی کشورهای دیگر انجام شده و دارای دو پایتخت هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    11 0
    درسته.اونجایی که شما زندگی می کنی آدم فقیر نیست.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      7 0
      تعریف ایشون از فقر حتما شبیه تعریف دولت قبل از کار هست. احتمالا میگن کسی که هفته ای بتونه دو وعده غذا بخوره فقر نیست.
  • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    8 0
    یعنی چند نفر میشن؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    7 0
    من معتقد نیستم آدم فقیر در تهران وجود ندارد اما این را هم میدانم که تعداد آنها زیاد نیست ادامه...من فکر نمیکنم بیشتر از 9 میلیون فقیر در تهران وجود داشته باشد حالا با یک تلورانسی کم و بیش... کی گفته مردم فقیرند الان اکثر کارمندها میتوانند هر روز املت و سیب زمینی بخورند البته اگر روزی یک وعده هم بخورند کسی صدایش درنمی آید این نشان از اوج رفاه مردم ماست ...ثابت کنید که غیر از اینست
  • ما IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    9 0
    بله ما فقير كاسه به دست در كنار خيابون كم داريم و لى تا دلتون بخواد فقر پنهان داريم. فقرايى كه با ندارى و سختى بسيار با سيلى حفظ ابرو مىكنند وقتى مسولين جداى از مردم بشوند قضاوت هاشون هم اينجورى سطحى و ابدو خيارى مىشود وقتى همه مسولين شمال شهر نشين و تافته جدا بافته شوند فكر مىكنند تو سفره همه مثل خودشون بوقلمون سرخ شده است جاى تاسف داره
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    10 0
    شما اصلا از فقر چی می دونی؟ نون نسیه خریدی تا به حال؟ اصلا در عمرت تو صف واستادی؟ شما هم فقیری، اما نه مالی ....
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    6 0
    یه سر بیا میدون امام حسین ببین چه خبره. البته این جا مسیر هر روزه منه. قطعا مناطق خیلی بدتر از این هم وجود داره
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    9 0
    فرماندار تشریف ببرد پایین شهر تا ببیند زیاد هست یا نه
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    5 0
    درسته.اما تعدادکل شیشه پاک کنهای اتومبیل وفقرای بقیه جاها زیاد شده
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    10 0
    تا شما فقر رو چی تعریف کنی