۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷

مهر نوشت:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد افزایش ۴۰ درصدی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری گفت: هر نوع تغییر در میزان تاثیر سوابق تحصیلی منوط به تصویب شورای سنجش و پذیرش است.

دکتر ابراهیم خدایی در واکنش به خبری مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آینده گفت: این مسئله صحت ندارد و در حال حاضر نیز شورای سنجش و پذیرش جلسه ای مبنی بر تغییر میزان سوابق تحصیلی برگزار نکرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم شورای سنجش و پذیرش که مرجع تصمیم گیری درباره تاثیرات سوابق تحصیلی در کنکور سراسری است، هم اکنون این تاثیر، به میزان ۲۵ درصد و به صورت قطعی در کنکور اعمال می شود.

خدایی اظهار داشت: پیش از این هم در نشست خبری کنکور سراسری یادآوری کرده بودم که شایعاتی در سطح دبیرستان ها مطرح شده است مبنی بر اینکه میزان تاثیر سوابق تحصیلی تغییر می کند. ما این شایعات را نیز رصد کرده ایم اما فعلا هیچ تغییری در میزان تاثیر سوابق تحصیلی رخ نمی دهد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: برای تعیین میزان سوابق تحصیلی باید سه سال آموزش متوسطه و آزمون های نهایی آن در نظر گرفته شود و با توجه به بودجه بندی نمرات آزمون ها، اگر به صورت منطقی نیز بخواهیم تاثیر سوابق تحصیلی را محاسبه کنیم این میزان تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.

وی تاکید کرد: به طور قطع تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده صحیح نیست و هر گونه تصمیم گیری در این باره منوط به بحث های کارشناسی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

عطاالله سلطانی صبور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح امروز گفته بود: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری که در حال حاضر ۲۵ درصد است، سال آینده به ۴۰ درصد می رسد و در نهایت این درصدها حذف و کنکور برداشته می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    امیدوارم تاثیر مستقیم معدل واسه سال بعد بیشتر از25 درصد نشه چون در حق خیلیا مخصوصا فارغ التحصیلا و کسایی که معدل کتبی خوبی ندارن ظلم میشه . حداقل تا زمانی که ی طرح مناسب اجرا کنن که در حق کسی ظلم نشه همین25 درصد بمونه خیلی بهتره.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 6
    اما این کار لازمه 50 درصد نمره 50درصد سوابق تحصیلی انشاا...
  • سپهر A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 0
    این آقای نماینده جوابگوی استرس من و خونواده م از صبح که این خبر رو دیدیم هست؟؟؟چرا حرفی میزنید که...ای خدا دردمونو به کی بگیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 0
    با سلام و خسته نباشید جناب دکتر خدایی شما را به خدا تاثیر سوابق تحصیلی را افزایش ندهید
  • بی نام RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 0
    این خیلی زشت است که یک مسئول و مقام در مجلس حرفی بزند که منبع مشخص و صحت نداشته باشد آقای نماینده تلفن نداری وردار با سازمان سنجش و مسئولین ذی ربط تماس بگیر و اطلاع عاتت را به روز کن بجای شایعات
  • محمد A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 1
    واقعا با این قانون تاثیر نمرات نهایی سال سوم اکثر داوطلبا بدبخت شدن اونکه حالا واسه امتحان احیانا نتونسته درس بخونه دیگه تا اخر عمر حق نداره دانشگاه و رشته ی خوب بره فقط بخاطر نمرات امتحانات نهایی چرا هیچ راه جبرانی نمیزارین واسش؟؟ چرا نمیتونیم نمرات پایینی که تو کارنامه داریم رو افزایش بدیم؟؟ چرا توبه رو قبول نمیکنین؟؟ خدا بزرگترین گناهها رو با توبه میبخشه دیپلم مجدد که نشد راه کنکور هم راه جبران داره وقتی نمرات تو سرنوشت تا این حد تاثیر داره باید جوری بشه تغییرش داد دیگه خبرآنلاین خواهشا التماس میکنم شما که توانشو دارین رسیدگی کنین که طرح ترمیم معدل رو به کجا رسوندن جواب ما رو که هیچ جا نمیدن تورو خدا ثبت شه
  • مهرداد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    8 0
    دیگه تنها امید ما برای درست کردن قانون سوابق تحصیلی فقط خداست.خدایا خودت به دادمون برس
  • مهرداد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    6 0
    بابا همین ۲۵درصد هم خیلیه، باید به فکری به حال کسانی که میخوان معدل پایینشون رو جبران کنن هم بذارن
  • آرش RO ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    5 0
    دکتر خدایی من از سیستان و بلوچستان هستم خدایی دبیرستان دو ماه دبیر فیزیک و زیست نداشتیم بعدش دبیر راهنماییمون رو اوردن دبیر فیزیک کردند به اون خدایی ک بالاست راست میگم