زیبایی خیال انگیز باغ های ناژوان توسط مالکان زمین های اطراف در حال نابودی است چراکه سودجویی عده‌ای برای تغییر کاربری زمین و برج سازی موجب شده تا این افراد به عمد ناژوان را خشک کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دست اندازی بشر به طبیعت زیبای خداوندی، در این دنیا نتیجه‌ای به جز غیر از برهم زدن تعادل‌های زیست محیطی نداشته است و بشر با عقل ناقصش همواره خود را برتر از همه موجودات و سهم خواهی از طبیعت را حق خود دانسته است و بدین شکل بدون اساس و برنامه ریزی به تخریب طبیعت دست زده است.

شاید در این جریان موارد خراب شدن زندگی دیگر موجودات برای بشریت ارزش چندانی نداشته است اما از این نکته غافل مانده که برهم زدن نظم طبیعی زندگی خود را به سمت مرگ تدریجی پیش می برد.

بر این اساس در بسیاری از موارد بشر ترجیح داده با تخریب جنگل ها به ساخت برج بپردازد و نمای بیابانی که به دست خود ساخته است را به عنوان ویویی زیبا از ورای برجها به تماشا بنشیند؛ در حالیکه طبیعت نیز اقدامات بشر را بدون جواب نگذاشته است و در مواردی که انسان جنگلها را تخریب کرده، سیل های بنیان کن نیز مانع طبیعی خود را از دست داده  و شاید به تلافی دست اندازی بشر بنیان برج های خیال انگیز بشر را برکنده است.

در کنار همه این دست اندازی ها به تازگی تخریب ناژوان از قدیمی ترین طبیعت اصفهان و ایران به چشم می خورد که شاید بتوان ان را تنها جنگل طبیعی اصفهان دانست که از دست انداز بشر کمتر آسیب دیده و روزهای تعطیل بشر خسته را با پیچ و خم های خود فرا می خواند.

سرپرست رفتگران طبیعت استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیشه زیبای ناژوان تا 20 سال آینده به طور کامل نابود می‌شود به ایسنا گفت: باغات این منطقه به عمد از سوي مالكان خشكانده مي‌شود تا كاربري زمين‌ تغيير كند.

زهره نادریان با تاکید بر اهمیت زیست محیطی بیشه ناژوان در حاشیه زنده‌رود، اظهار کرد: با توجه به موقعيت اين منطقه قصد مالكان از خشكاندن باغ‌ها فروش زمين براي برج‌سازي است.

وی با تاکید بر اینکه این بیشه زیبا با روند فعلی تا 20 سال آینده به کلی نابود و به برج و آپارتمان بدل می‌شود، افزود: استانداری اصفهان باید با جديت جلوی این امر را بگیرد چراکه شهرداری‌ها با انواع قوانین و تبصره‌ها می‌توانند کاربری باغات را برای ساخت‌وساز تغییر دهند.

سرپرست رفتگران طبیعت استان اصفهان هم‌چنين از برگزاری همایش مردمی "پاک‌سازی ناژوان" با همکاری و تعامل بین شورای شهر اصفهان و این سازمان مردم نهاد در تاریخپنج تیرماه امسال خبر داد و گفت: این عمل در راستای آگاه‌سازی جامعه در نظافت و حفظ این بیشه است.

نادریان گفت: با کمال تأسف زباله ریزی و سوزاندن درختان امری رایج در ناژوان است و حتی مشاهده مي‌شود که صندلی‌های چوبی قسمت‌های پارک نیز خرد و طعمه آتش شده است.

چالش زباله و پلاستیک ريزي در ورودی شهرها

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه زباله و پلاستیک ریزی در ورودی شهرهای استان مسئله‌ای بغرنج شده و باید مسئولان چاره‌ای برای آن بیاندیشند.

این فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه اصفهان در کشور به عنوان شهری تمیز زبانزد است، خاطرنشان کرد: البته نظافت خوب داخل شهر و پارک‌ها را انکار نمی‌کنیم اما ورودی شهری مثل بهارستان یا در جاده خروجی به سمت سپاهان شهر و ... انواع ظرف و زباله‌های پلاستیکی ریخته شده است.

نادریان تاکید کرد: در حال حاضر منظره ورودی شیراز بسیار از اصفهان تمیزتر است و این نکته را در حین مسافرت به آن شهر می‌توان مشاهده کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =