خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

رئیس سازمان اطلاعات سوئد اعلام کرد دست‌کم 300 تبعه این کشور در حال حاضر در کنار تروریست های داعش می جنگند.
آندرس تورنبرگ گفت سوئد که به گفته اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده هدف حملات القاعده قرار نخواهد گرفت ، در حال حاضر به سبب بحران های عراق و سوریه ، با خطر فزاینده ای مواجه است.
این مسئول سوئدی خاطر نشان کرد تعداد سوئدی هایی که برای جنگیدن به عراق و سوریه رفته اند در سال کنونی میلادی سه برابر شده است . وی افزود بالابودن میزان مهاجرت به سوئد سبب شده است این کشور هدف نفوذ گروه های تندرو قرار گیرد.
آندرس تورنبرگ تاکید کرد میزان جاسوسی روسیه از آغاز بحران اوکراین افزایش یافته است به گونه ای که از هر سه جاسوس روس یک تن آنها در سوئد فعالیت می کند.همچنین نشانه هایی وجود دارد که حاکی از برنامه ریزی روسیه برای به راه انداختن جنگ با هدف آزمودن توان دفاعی سوئد است .وی افزود در گذشته سوئد به عنوان یک کشور بیطرف شناخته می شد اما این کشور در سال های اخیر نیروی نظامی به افغانستان و مالی اعزام کرده است و همچنین شمار زیادی از تندروهای سوئدی در درگیری های عراق و سوریه شرکت دارند .
رئیس سازمان اطلاعات سوئد خاطر نشان کرد ما اکنون شاهد شکل گیری ائتلاف هایی( از سوی تروریست ها)هستیم. در گذشته تروریست ها از اتباع کشورهای شمال آفریقا ،‌سومالی ، یمن و افغانستان بودند اما امروزه همه گروه های تروریستی تلاش می کنند به عراق و سوریه بروند. وی افزود سرویس های امنیتی اروپا به سبب عزیمت این نیروها به عراق و سوریه و خطر بازگشت این افراد به کشور هایشان و احتمال اجرای حملات در این کشورها ، بسیار نگرانند.
آندرس تورنبرگ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد 300 سوئدی برای جنگیدن در کنار گروه هایی مثل القاعده و تروریست های داعش به سوریه و عراق رفته اند. از این تعداد 35 نفر کشته شده اند و80 تن دیگر به سوئد بازگشته اند و یکی از این افراد برای درمان به سوئد بازگشت اما دوباره عازم جنگ در عراق و سوریه شد .
به گزارش خبرگزاری رویتر از استکهلم، این مسئول سوئدی تصریح کرد برخی از این افراد که بازگشته اند ممکن است بر دیگران برای سفر به عراق وسوریه تاثیر گذارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =