صادق زیباکلام، نویسنده، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی کتاب«دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول» را به اهالی مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد می‌دهد.

زیباکلام در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به این که کتاب در بهمن‌‌ماه سال 93 به چاپ رسیده است، گفت: این کتاب بعد از سه سال توانست مجوز چاپ خود را دریافت کند و توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

وی افزود: کتاب دارای سه ویژگی است، بیشتر از 100 صفحه نیست و محتوای داستانی و خاطره‌‌نگاری آن برای خوانندگان در ایام نوروز مناسب است. همچنین این کتاب برای کسانی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتند، یادآور خاطرات زیادی است زیرا موضوع کتاب درباره خاطرات نویسنده از تحصن استادان دانشگاه تهران در دی‌ماه سال 57 و در دوران دولت نظامی ارتشبد ازهاری است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: روایت کتاب با روایت خاطرات کسانی‌ که در برنامه‌های مختلف در دهه فجر بیان شدند، متفاوت است. کتاب «استادی برای همه فصول» برای نسل جدید که دوران انقلاب را درک نکردند هم می‌تواند منبع خوبی محسوب شود زیرا با دلایل نارضایتی مردم از رژیم شاه و وقوع انقلاب، آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب آمده است: «در آذرماه نزدیک به 100 تن از اساتید دانشگاه تهران به رهبری دکتر محمد ملکی، استاد دانشکده دامپزشکی، در طبقه پنجم ساختمان مرکزی دانشگاه تهران متحصن شدند. خواسته آنان بازگشایی دانشگاه تهران بود که به دستور دولت نظامی ارتشبد غلامرضا ازهاری به همراه سایر دانشگاه‌های کشور تعطیل شده بود. این کتاب شرح آن رویداد و شمه‌ای از زندگی سیاسی یکی از قهرمانان اصلی مبارزات دانشگاهیان در دوران انقلاب، یعنی دکتر محمد ملکی، است. در عین حال کتاب، پنجره کوچکی ست به بخشی از مبارزات علیه رژیم گذشته که همچون بسیاری از بخش‌های دیگر آن مبارزات پنهان مانده است.»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    15 4
    درود بر دکتر ملکی