۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

ایسنا نوشت:

نتایج یک آزمایش نشان داد داروی «والاسیکلوویر» که برای درمان تبخال استفاده می‌شود می‌تواند در کاهش سطح ویروس HIV موثر باشد.

پزشکان با بیان اینکه داروی والاسیکلوویر می‌تواند در کاهش سطح ویروس HIV، عامل بیماری ایدز موثر باشد، تاکید کردند: این دارو برای کاهش سطح ویروس ایدز در بدن افرادی که به بیماری تبخال دستگاه تناسلی نیز مبتلا نیستند، تاثیرگذار است.

«لئونید مارگولیس» از موسسه ملی رشد انسان و سلامت کودک آمریکا گفت: این یافته بسیار امیدوارکننده است. در صورتی که تاثیر داروی والاسیکلوویر برای مقابله با HIV در یک مقیاس و گروه بزرگتر تایید شود می توان آن را به ترکیبی از داروهای مورد استفاده برای از بین بردن این ویروس افزود. همچنین استفاده از آن در بیمارانی که به داروهای HIV مقاوم شده‌اند، مفید خواهد بود.

نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است که داروی والاسیکلوویر سطح HIV را در بیمارانی که به ویروس HIV و ویروس «هرپس سیمپلکس 2» آلوده هستند، کاهش می‌دهد و بنابراین در ابتدا تاثیر فوق به نحوه فعالیت ویروس «هرپس سیمپلکس 2» در برابر داروی تبخال نسبت داده می‌شد.

اما متخصصان در بررسی جدید نشان دادند که این دارو به طور مستقیم در روند بازتولید HIV تداخل ایجاد می‌کند و برای اثرگذاری آن روی ویروس ایدز، نیازی به وجود ویروس «هرپس سیمپلکس 2» نیست.

در این بررسی 18 بیمار آلوده به HIV که هیچ یک به ویروس هرپس سیمپلکس 2 مبتلا نبوده و با داروی والاسیکلوویر تحت درمان قرار گرفته بودند، آزمایش شدند. نیمی از این بیماران برای مدت 12 هفته روزی دو بار داروی والاسیکلوویر مصرف کرده در حالی که گروه دیگر از دارونما استفاده کردند. همچنین پس از گذشت دو هفته، داروی مصرفی این دو گروه با یکدیگر تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، نتایج آزمایش‌ها نشان داد زمانی که بیماران داروی والاسیکلوویر مصرف می‌کردند سطح HIV خونشان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد و هنگام مصرف دارونما میزان آن افزایش یافت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =