۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
بازهم دنیای شگفت‌انگیز مورچه‌ها

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز مورچه‌ها»، نوشته هارون یحیی، با ترجمه علیرضا عیّاری توسط انتشارات سروش به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، نويسنده در كتاب «دنياي شگفت‌انگيز مورچه‌ها» با الهام از آيات قرآن، زندگي مورچه‌ها را بررسي كرده و كودكان را با دانش فطري و زندگي حيرت انگيز آنها، كه در سايه قدرت و خرد خداوند متعال شكل گرفته است، آشنا مي‌سازد. همچنين در اين كتاب زندگي مورچه‌ها با موجودات ديگر ازجمله انسان مقايسه شده است كه به عنوان مثال درباره تعداد جمعيت آنها آمده است: در مقابل هر هفتصد ميليون مورچه‌اي كه به دنيا مي‌آيد، فقط چهل انسان متولد مي‌شود، يعني تعداد مورچه‌ها در دنيا خيلي بيشتر از تعداد انسانها است.

نويسنده در بخشي از اين كتاب به منظور افزايش آگاهي كودكان در خصوص ارزشهاي زندگي از قبيل كمك به ديگران، برنامه‌ريزي، نظم و ... و نيز بررسي هوش و ويژگي‌هاي فوق‌العاده مورچه‌ها خطاب به كودكان مي‌گويد:
بچه‌هاي عزيز! ممكن است شما تاكنون درباره اينكه مورچه‌ها چقدر ماهر و باهوش‌اند چيزي نشنيده باشيد و حتي ممكن است برخي از شما آنها را حشرات ساده‌اي بدانيد كه تمام روز بدون انجام دادن كاري، در اطراف پرسه مي‌زنند؛ اما اين تصور اشتباه است چون مورچه‌ها هم مانند موجودات زنده ديگر داراي زندگي، رفتار و حركات شگفت‌انگيز خودشان هستند. علي، قهرمان اين كتاب، اين فرصت را مي‌يابد كه به كمك دوستي با اين جانور، چيزهاي خوبي از زندگي اين حيوان ياد بگيرد. اما به‌راستي چه چيزي تا اين حد موجب شگفتي و حيرت علي شده است؟ چرا او علاقه‌مند و مشتاق فراگيري چيزهاي بيشتر در مورد اين جانور است؟
كودكان عزيز پاسخ اين سؤال‌ها و چندين سؤال ديگر را مي‌توانند با خواندن اين كتاب دريافت كنند.

از هارون يحيي تاكنون كتابهاي زيادي در حوزه كودكان به قلم عليرضا عيّاري ترجمه و توسط ناشران مختلف چاپ شده است كه علاوه بر كتاب حاضر، كتابهاي «شكوه و عظمت آسمانها»، « دنياي شگفت‌انگيز زنبورهاي عسل» و «سگهاي آبي، سدسازان ماهر» قبلاً توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شده است.

چاپ سوم «كتاب دنياي شگفت‌انگيز مورچه‌ها» در 32 صفحه و با بهاي سه هزار تومان روانه بازار كتاب شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    17 2
    موضوع کتاب خیلی خوب و مفیده اما متاسفانه جلد و کلا تصویر نگاری زیاد مناسبی نداره و این چیزیه که مورد توجه مخاطبان این کتاب یعنی کودکان است.