ایرنا نوشت:

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی به زمین خواهند خورد، گفت: تاکنون برنامه‌ریزی‌های توسعه در کشور به طور عام عمرانی بوده که باید گفتمان‌های رفاهی جایگزین آن شود.

احمد میدری روز سه‌شنبه در نشست رویکردهای کلان رفاهی در برنامه ششم توسعه که با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه برگزار شد، افزود: برنامه‌های اجتماعی را نمی‌توان به عمرانی متصل کرد.

وی توضیح داد: نمی‌توان گفت اگر مدرسه‌ای ساخته شد، مسائل اجتماعی کودکان حل شده است.

میدری گفت: تاکنون تدوین برنامه‌ها از بالا به پایین بوده و براساس اسناد بالادستی تنظیم می‌شد در صورتی که برنامه‌ریزی باید از مناطق کوچک شروع شود و به برنامه کلی کشور انتقال یابد.

وی معتقد است: همچنین در استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تدوین برنامه مغفول مانده‌ایم که در برنامه ششم باید به این مهم توجه کنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار اظهار داشت: می‌توانیم از ظرفیت‌های مختلف نظیر کانون‌های بازنشستگی استفاده کنیم که این کاری بسیار پیچیده است.

وی تصریح کرد: برای تدوین برنامه ششم وزرات کار از همه دانشگاهیان و کارشناسان دعوت می‌شود که دیدگاه‌های خود را در خصوص سیاست‌های رفاهی این برنامه ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: گفتمانی در جامعه نیاز داریم که افراد مسئول عملکرد خود باشند، متاسفانه این گفتمان در جامعه شکل گرفته که همه آسیب‌های اجتماعی را ناشی از اتکا به درآمدهای نفتی می‌دانند، باید مسئولیت‌گریزی در ایرانی‌ها تغییر کند و از موجود توهمی بنام نفت بپرهیزند.

وی تاکید کرد: در گفتمان‌های اجتماعی هر فردی مسئول است و تا زمانی که این مهم تحقق نیابد تغییر ایجاد نمی‌شود.

به گفته میدری، هم اکنون امنیت رکن مهمی برای زندگی مردم است، باید گفتمان‌های اجتماعی را با چارچوب نظام هماهنگ کنیم.

وی با ذکر مثالی در خصوص ناهماهنگی برخی از نهادها با دولت با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی، گفت: شهرداری برای هر مترمربع ساخت ۱۲ تا ۲۴ هزار تومان از مردم پول دریافت می‌کند اما از پرداخت این درآمد با هدف بیمه کردن کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی امتناع می‌کند و به جای آنکه ۲.۲ میلیون نفر کارگر ساختمانی بیمه شوند فقط ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده‌اند.

وی تاکید کرد: باید تعامل میان دولت و نهادهای اجتماعی افزایش یابد.

میدری با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: مسائل رفاهی در برنامه ششم باید دیده و راهکارهایی در خصوص آن‌ها تدوین شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يه مامانه IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 0
    قانون جديدى اومده كه مبلغ بالايى ازصاحبان خانه هاى نوسازگرفته مىشه درحمايت ازكارگران ساختمانى. ولى همچنان اين بندگان خداازكمترين مزايايى بهره مندنيستند.ودراين وانفساى ركودساخت وسازخييييييلى ازاونهابيكارند.وخداعالم است پولهايى كه دارايى به اسم اين كارگران مىگيره به كجامىره.حالابيمه اين كارگران به كنار