ایسنا نوشت:

پس از اینکه تروریست‌های داعش خمپاره‌هایی را شلیک کردند که در خاک ترکیه فرود آمد تانک‌های ترکیه‌ای مواضع مبارزان کرد را در کوبانی هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه المیادین، در پی سقوط چندین خمپاره در خاک ترکیه، تانک‌های این کشور مرکز شهر کوبانی و شرق آن را بمباران کردند.

منابع در کوبانی در مصاحبه با المیادین اعلام کردند که در این حملات مقرهای نیروهای حمایت از مردم کرد هدف قرار گرفت. همزمان درگیری‌های شدید میان مبارزان کرد با تروریست‌های داعش در چندین محور در کوبانی به ویژه در مناطق جنوب شرقی این شهر ادامه دارد.

در همین حال نیروهای کرد توانستند تپه استراتژیک در روستای تل شعیر را از تروریست‌های داعش بازپس بگیرند.

یگان‌های حمایت از مردم کرد نیز از وقوع درگیری‌های شدیدی با تروریست‌های داعش در ورودی شرقی کوبانی خبر داده و اعلام کردند: خودرو تروریست‌های داعش که سلاح‌هایی در آن وجود داشت، منهدم شده است و چندین تن از داعشی‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

در همین حال و پس از اینکه صالح مسلم، رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردها اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در خصوص موافقت کردها با ورود 1300 نیرو از ارتش آزاد به کوبانی را تکذیب کرد، وی از ارتش آزاد خواست تا جبهه‌های منبج و الباب را باز کند.

صالح مسلم در سخنانی از بلژیک عنوان داشت: ما کانال ارتباطی با ارتش آزاد سوریه ایجاد کرده‌ایم، اما آن طور که آقای اردوغان گفته است چنین توافقی حاصل نشده است.

پیشتر اردوغان اظهار کرده بود که کردها با ورود نیروهای ارتش آزاد سوریه به کوبانی موافقت کرده‌اند.

همزمان زاهر الساکت، فرمانده شورای نظامی در حلب اعزام نیروهایی از ارتش آزاد برای جنگ با داعش در کوبانی را تکذیب و اعلام کرد که این نیروها در حال حاضر در حال جنگ در حلب هستند.

در همین حال صالح مسلم در سخنانی در خصوص درگیری‌ها در کوبانی اعلام کرد: در صورتی که نیروهای کرد به سلاح‌هایی دست نیابند که با آن بتوانند با تانک‌ها و خودروهای زرهی داعش مقابله کنند، درگیری کوبانی به جنگ فرسایشی تبدیل خواهد شد.

این مقام کرد عنوان داشت که اطلاع موثقی در خصوص تصمیم تروریست‌های داعش برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی از طریق خمپاره‌ها در اختیار دارد.

وی عنوان داشت: 40 تانک داعش در اطراف کوبانی و همچنین تعداد غیرمشخصی از خودروهای هامفی که ساخت آمریکاست، مستقر هستند و اگر سلاح‌های پیشرفته به دست ما برسد که با آن تانک‌ها و خودروهای زرهی داعش را هدف قرار دهیم می‌توانیم تغییر چشمگیری در درگیری‌ها ایجاد کنیم.

صالح مسلم گفت: کمک‌های نظامی که جنگنده‌های ائتلاف ارسال کرده بودند برای تغییر توازن قدرت کافی نبوده است، اما اگر این کمک‌ها ادامه داشته باشد می‌تواند تغییری ایجاد کند و حملات تا به امروز محدود بوده است.

در همین حال شبکه الجزیره گزارش داد که فرماندهی نیروهای حمایت از مردم کرد با عبدالجبار العکیدی از فرماندهان برجسته در ارتش آزاد سوریه درخصوص ایجاد اتاق عملیات نظامی مشترک به توافق رسیده‌اند.

در همین راستا منابع کرد در مصاحبه با المیادین اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ ظرف دو روز آتی وارد کوبانی خواهند شد و این نیروها تحت فرمان یگان‌های حمایت مردمی کرد خواهند بود.

هلگورد حکمت، وزیر پیشمرگ‌های کرد در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: من نمی‌توانم روز اعزام نیروها را مشخص کنم، اما یقیناً این اقدام در هفته جاری صورت خواهد گرفت.

یک مسوول برجسته در اقلیم کردستان نیز در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: نیروهای پیشمرگ به سلاح‌هایی مجهز خواهند شد که سنگین‌تر از سلاح‌هایی است که نیروهای کرد در حال حاضر در کوبانی از آنها استفاده می‌کنند.

نیروهای حمایت از مردم کرد نیز خواهان سلاح‌های ضدتانک شده‌اند تا با تروریست‌های داعش مقابله کنند.

از سوی دیگر، منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند: در پی تلاش یگان‌های کرد برای پیشروی به سمت شرق کوبانی، تروریست‌های داعش یک خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقه مکتله منفجر کردند.

درهمین حال مقامات آمریکایی در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کردند که جبهه‌های درگیری میان داعش با نیروهای کرد از یک هفته قبل تغییر نکرده است، اما پیشروی‌های داعش متوقف شده است.

آنها پیش‌بینی کرده‌اند که مبارزان کرد بتوانند با حمایت حملات هوایی آمریکا برای یک دوره نامشخصی پایداری کنند.

این مقامات هشدار دادند که علی‌رغم حملات هوایی داعش و تسلیحات و تجهیزات پزشکی که به کردها داده می‌شود، اما کوبانی در نهایت کار به دست داعش سقوط کند.

یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: زود است که بخواهیم بگوییم مجهز کردن مبارزان کرد به سلاح‌ها تغییری را ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    64 11
    اگر آمریکا میخواست با حملات همایی واقعا به داعش حمله کنه،40 تانک و غیره هدف های بسیار ساده ای بودن برای حملات هوا به زمین.ولی ظاهرا باید جنگی فرسایشی درر این منطقه حاکم باشه و برای این منظور تعادل قوا مهمه که همونطور که در متن اومده برای یک دوره نا مشخص این روند داشته باشه.
    • reza A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      7 13
      لابد شما در خیلی از عملیات های پشتیبانی هوایی از نزدیک close air support حضور داشتید که میگید هدف قرار دادن 40 تانک و هامووی با هواپیمای بمب افکن و جنگنده کار ساده ایه
  • محب IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    80 29
    مرگ بر ترکیه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    55 35
    بابا به چه زبانی اردوغان بگوید که همدست داعش است .
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    41 22
    این اردوغان مسخ شده رسما قاط زده به جون خودش
  • 001 A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    35 76
    ترکیه منافع خودش رو خوب حفظ می کنه آفرین بر درایتش
    • بوک A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      59 27
      ترکیه و درایت..خخخخ....بهتر بگی ترکیه و حماقت..چیزی که همیشه بوده....
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    6 10
    از همه سو فشار
  • غـــــــــــــــزال A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    52 24
    اردوغان حودش یه داعشی وحشیه یه دیکتاتور خونخوار
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    21 29
    به امید روزی که پرچم داعش در کشور ترکیه بالا برود و خون اردوغانها در ترکییه به جای آب سرازیر گردد داعش دست پروده کشور خود فروش ترکیه میباشد ترکیه کشوری است که خاکش جولانگاه سرویس های اطلاعاتی کلیه کشورها میباشد ترکیه فقط در پشت سایه مزدوران پنهان میکند تا امروز که ماهیت دقیق ترکیه برملاگردید داعش یعنی ترکیه یعنی عربستان داعش روزی دامانشان را خواهد گرفت و بلای جانشان خواهد شد...
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    27 12
    از رهبران وسیاسیون ایران واقعا ممنونم که حقایق رو همون اول به مردم میگن کار اءتلاف بیشتر نمایشیه
  • بی نام US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    69 23
    جنایت و نسل کشی در ذات این ترکیه ای هاست. ترکیه کشور جعلی بی هویت.
    • بی نام RO ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      18 41
      ترکیه بی هویت است عجب شما اصلا می دونین هویت یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟1
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      13 5
      دقیقا یک قوم بدوی که از بیابان های شرق آسیا با جنگ و خون ریزی وارث سرزمین های بیزانس شد
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    34 27
    ترکیه در نسل کشی تبحر دارد
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    23 29
    مرگ بر ترکیه.ضمنا حکمت سخنگوی وزارت پیشمرگ امیراست نه وزیر.
  • مقیمی A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    11 4
    ارتش ترکیه ، داعشی ها ، مدافعین کرد ، و ارتش آزاد سوریه .. معلوم نیست توی کوبانی کی با کی میجنگه
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    17 25
    آفرین به ترکیه تروریست تروریسته چه پ ک ک چه داعش