فارس نوشت:

جنگ با تکفیری‌های داعش همچنان در عراق ادامه دارد و به رغم خسارات مالی و جانی زیادی که به تروریست‌ها وارد شده، آنها همچنان در حال انتقام‌جوئی در مناطق مختلف این کشور هستند.
محاصره 700 خانواده ایزدی در کوه سنجار، درگیری مسلحانه در مرکز بغداد و ...ازجدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

وقوع 3 انفجار در کربلای معلی

پایگاه خبری «السومریه» از انفجار 3 خودروی بمب‌گذاری شده در کربلای معلی خبر داد و نوشت که این انفجارها 10 کشته و 22 زخمی برجای گذاشت.

شهادت 17 نمازگزار در انفجار یک حسینیه در بغداد

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در یک خبر فوری از شهادت 17 نمازگزار در یک انفجار تروریستی ظهر امروز در یک حسینیه در بغداد خبر داد.

از سوی دیگر پایگاه خبری «السومریه‌نیوز» نوشت:  این انفجار، انتحاری و در حسینیه «الخیرات» بغداد روی داد که 8 شهید و 23 زخمی برجای گذاشت.

الجزیره نیز شامار قربانیان را 16 کشته و 33 زخمی اعلام کرد.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که  کشته‌ها به پزشکی قانونی و زخمی‌ها به بیمارستان انتقال یافتند.

سیطره کامل نیروهای امنیتی عراق بر تاسیسات نفتی نزدیک نینوا

«حنین القدو» نماینده پارلمان عراق از استان «نینوا» گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم و عناصر پیشمرگه کنترل کامل خطوط نفتی «جیهان» را به دست گرفته‌اند. خطوطی که چاه‌های نفت کرکوک در استان نینوا را از طریق مناطق «زمار» و «عین زاله» به هم مرتبط می‌کند.

داعش 3 پزشک را در موصل اعدام کرد

تکفیری‌های داعش 3 پزشک را که از یک ماه پیش در شهر موصل به اسارت گرفته بود، امروز دوشنبه اعدام کرد.هنوز دلیل این اعدام مشخص نیست.

 تداوم مقابله نیروهای پیشمرگه با داعش در «قره تپه» دیالی

یک مقام امنیتی در استان دیالی اعلام کرد که در درگیری‌های خشونت‌بار در غرب منطقه «قره تپه» در شمال شرق بعقوبه که میان تکفیری‌های داعش و نیروهای پیشمرگه صورت گرفت، 6 تکفیری و یک نیروی پیشمرگه کشته شدند و 2 تکفیری زخمی و 4 نیروی پیشمرگه زخمی شدند.

فرار ده‌ها تکفیری از مناطق شمالی تکریت

یک منبع آگاه محلی در استان «صلاح‌الدین» اعلام کرد که در پی پیشروی ارتش عراق در شمال تکریت، ده‌ها نفر از تکفیری‌های داعش از مناطق شمالی این شهر به سوی استان نینوا فرار کرده‌اند و نیروهای امنیتی نیز به دلیل وجود بمب و مین در مناطق خالی شده از تکفیری‌ها بسیار آرام در حال پیشروی هستند. هرچند که جنگنده‌های ارتش در حال بمباران مواضع تکفیری‌ها در اطراف پالایشگاه بیجی و مناطق مرکزی شهر بیجی هستند.

پاکسازی کامل جاده استراتژیک میان «جرف الصخر» و «عامریه»

«صادق السلطانی» استاندار بابل امروز دوشنبه از آزادی کامل جاده صحرایی رابط میان منطقه «جرف الصخر» بابل و «عامریة» «فلوجه» در استان «الانبار» خبر داد و گفت که این جاده یکی از مهمترین جاده‌های تغذیه مهماتی تکفیری‌های داعش در جرف الصخر به شمار می‌رفت که اکنون کاملا تحت کنترل ارتش عراق است.

وی پاکسازی این جاده استراتژیک را مرهون همکاری نیروهای داوطلب مردمی با بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی دانست و گفت که به زودی جرف‌الصخر که مدتهاست از درگیری با داعش رنج می‌برد، آزاد خواهد شد.

اعزام جنگنده‌های ارتش به الرمادی

«غازی النمراوی» عضو پارلمان عراق از استان «الانبار» اعلام کرد که امروز (دوشنبه) جنگنده‌های ارتش عراق با سرعت به منظور حمایت نظامی از مبارزان عشیره «البونمر» که از زمان سیطره تکفیری‌های داعش بر منطق «هیت» در غرب شهر «الرمادی» محاصره شده‌اند، عازم این منطقه شدند. به ویژه مواد غذایی و بهداشتی این افراد محاصره شده در حال اتمام است.

وی اظهار داشت: صدها نفر از مبارزان عشیره من در مقابل تروریست‌هایی که قصد داشتند به منطقه فرات حمله کنند، ایستادگی کرده‌اند و اکنون از هر طرف تحت محاصره‌ تروریست‌ها هستند و امکان باز کردن منافذی برای امدادرسانی به آنها وجود ندارد و تنها راه موجود استفاده از جنگنده‌های ارتش برای امدادرسانی است.

محاصره 700 خانواده ایزدی در کوه «سنجار»

شبکه خبری العربیة در خبری فوری اعلام کرد که تکفیری‌های داعش 700 خانواده ایزدی را در کوه «سنجار» محاصره کرده‌اند.

خبرگزاری عراقی واخ نیز اعلام کرد که تکفیری‌ها در کوه سنجار پیشروی کرده‌اند و چندصد خانواده ایزدی را محاصره کرده‌اند و مردم این منطقه به شدت به کمک و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق نیاز دارند.

درگیری مسلحانه در وسط بغداد

درگیری مسلحانه در مرکز بغداد به کشته شدن یک پلیس منجر و 3 پلیس دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال در نیمه‌های شب گذشته با یک گروه مسلح در منطقه «المسبح» در مرکز بغداد درگیر شدند که به گشته شدن یک نیروی پلیس منجر شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =