نخستین کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت، روز چهارشنبه سی ام مهرماه در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدیه نجفی زاده دبیر کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت، در توضیح اهداف این برنامه گفت: این کنفرانس از سوی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با هدف ترویج کارآفرینی اجتماعی و افزودن غنای علمی این حوزه، معرفی توانمندی های معلولان به فعالان اجتماعی و ایجاد هم افزایی میان آنها برگزار می شود.

وی افزود: مهارت و انرژی کارآفرینانه می تواند مسائل اجتماعی و نیازهای برآورده نشده را به فرصت های معتبر برای ایجاد «ارزشهای اجتماعی» تبدیل کند.

به گفته دبیر این کنفرانس، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با دعوت از جامعه علمی کشور برای تولید علم در این حوزه از یک سو و فعالان اجتماعی و کارآفرینان مشتاق به حوزه اجتماعی برای ترویج عملی و به اشتراک گذاری تجربیات موفق از سوی دیگر در مسیر ترویج فرهنگ کارآفرینی اجتماعی قدم برداشته اند.

نجفی زاده با قدردانی از ارسال کنندگان مقالات گفت: در این کنفرانس دکتر احمد روستا، فیروزه صابر، دکتر زهرا آراستی، دکتر حسین خنیفر و علیرضا امیدوار مقالات خود را ارایه می دهند و همچنین دکتر مریم رسولیان، مهندس منصور برجیان، منصوره پناهی، دکتر رمضان جهانداری، مهندس محمد موسوی به بیان گزارش هایی از تجارب موفق سازمان های مردم نهاد در حوزه کارآفرینی اجتماعی می پردازند.

وی با تاکید بر هدف ترویج کارآفرینی افراد دارای معلولیت و همچنین آسیب شناسی این حوزه در کنفرانس اعلام کرد: میزگرد علمی این کنفرانس با عنوان «نقش اسناد بالا دستی، قانون گذاران و دولت در کارآفرینی اجتماعی» با حضور فاطمه آلیا، رییس فراکسیون حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی، دکتر علی صابری، عضو شورای شهر تهران، دکتر همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر محمد کمالی، رییس مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ناصر عبادتی، مشاور شورای شهر تهران و برگزار می شود.

ناگفته نماند در مراسم اختتامیه این کنفرانس از کارآفرینان موفق اجتماعی با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل خواهد شد.

دبیرکنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در پایان گفت: با توجه به گردهمایی صاحبان صنایع در این کنفرانس دبیرخانه شبکه ارتباطی میان فعالان کارآفرینی اجتماعی در دفترکارآفرینی رعد راه اندازی خواهد شد به همین منظور نمایشگاه توسعه کسب و کار هم برای معرفی دستاوردهای کارآفرینی در حاشیه کنفرانس برگزار می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =