حمایت وزارت ارشاد از پیشکسوتان مطبوعات/ انجمن صنفی پیشکسوتان رسانه تشکیل شود

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد، پیشکسوتان رسانه می‌توانند خود یک انجمن صنفی تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی،  ضمن عیادت از عرفان پرویز انصاری، سردبیر سابق و از بنیان‌گذاران روزنامه تهران تایمز با اشاره به این‌که سیستم و تشکیلات منظمی برای شناسایی و حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشکسوت وجود ندارد گفت: «متاسفانه معاونت مطبوعاتی ارشاد، به صورت موردی در جریان قرار می‌گیرد که کدام روزنامه‌نگار بیمار و از کار افتاده شده و به حمایت مالی و معنوی نیاز دارد. به همین‌خاطر، وجود نظام و تشکیلات هدفمندی در این زمینه ضروری است.»

براساس گزارش خبرگزاری مهر، به گفته معاون مطبوعاتی ارشاد، خود پیشکسوتان رسانه می‌توانند یک انجمن صنفی تشکیل دهند؛ اساسنامه‌ای تدوین کنند؛ هیئت مدیره داشته باشند و پس از آن وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی ورود کنند و به جای حمایت موردی از همکاران خود، منظم و هدفمند عمل کنند.

انتظامی با اشاره به این‌که عرفان پرویز انصاری حق بزرگی به گردن مطبوعات دارد گفت: «انصاری از بنیان‌گذاران روزنامه تهران تایمز و از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری است و ما وظیفه داریم از او حمایت کنیم.»

همچنین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با حضور در خانه پرویز انصاری با این پیشکسوت مطبوعات دیدار کرد. براساس گزارش خبرگزاری مهر، همسر پرویز عرفان، در این دیدار رو به معاون مطبوعاتی ارشاد گفت: «می‌دانید آقا؛ وضعیت بیمارستان‌ها خوب نیست. کسی که پول دارد می‌رود بیمارستان خصوصی و هزینه می‌کند اما خدا نکند شما گرفتار بیمارستان‌های دولتی و سازمان تامین اجتماعی شوید. آن زمان است که با تمام وجود احساس ناتوانی می‌کنید و متوجه می‌شوید حتی کسی نیست که درد و ناراحتی خود را با او قسمت کنید.»

حسین انتظامی با خانم پرویز همدردی کرد و گفت: «ما قدردان زحمات آقای عرفان پرویز هستیم. ایشان حق بزرگی به گردن مطبوعات ایران دارد. قرار است با وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هماهنگ کنیم تا امکانات لازم را در اختیار ایشان بگذارند. اگر تا آخر هفته چنین اتفاقی نیفتاد شما از هر بیمارستان خصوصی که مد نظرتان است پذیرش بگیرید، ما همه هزینه‌ها را تامین می‌کنیم.»

معاون مطبوعاتی ارشاد به خانه‌نشین شدن برخی از پیشکسوتان رسانه اشاره کرد و این‌که باید سیستمی وجود داشته باشد تا از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حمایت کند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =