اعتماد نوشت:

در حالي كه به گفته رييس شوراي شهر تهران قرار است شهردار تهران در جلسه غيرعلني اين هفته درصحن حاضر شود و درمورد بوستان مادر و بازار فرمانيه توضيح دهد، عضو كميسيون برنامه و بودجه شورا با ذكر اينكه بعيد است اين‌بار نيز شهردار پاسخ قانع‌كننده‌يي داشته باشد، گفت: در صورتي كه پاسخ‌هاي وي قانع‌كننده نباشد، بحث «سوال» از شهردار را دردستور كار خود قرار خواهيم داد.

غلامرضا انصاري با برشمردن برخي تخلفات شهرداري گفت: از جمله تخلفات شهرداري مي‌توان به مواردي چون بوستان مادر، باغ پسيان، باغ شمال بلوار اندرزگو و موارد متعدد ديگر كه توسط شهرداري و براي فروش تراكم تخريب شده‌اند اشاره كرد، در حالي كه حفظ فضاي سبز و باغات تهران از منويات مقام معظم رهبري است.

او گفت: همچنين قرارداد كلاني كه براي پروژه «نور»- بوستان مادر- منعقد شده، به نوعي دور زدن و ناديده گرفتن شوراست.
او با اشاره به مسائل رخ داده درشهرداري گفت: مواردي از همان جنس لابي‌گري‌ها است كه در شهرداري مشاهده مي‌كنيم. بنده در آينده حتما اين موارد را در قالب تذكر و سوال از شهرداري مطرح مي‌كنم.

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تذكري كه شورا در رابطه با ميدان ميوه و تربار فرمانيه به شهرداري داده بود و حضور قاليباف درصحن شورا گفت: پاسخ شهرداري با وجود گذشت زماني طولاني از آن، قانع‌كننده نبوده است به همين دليل طي نامه‌يي كه به امضاي هشت تن از اعضا رسيده از رياست شورا درخواست كرده‌ايم تا اين مورد از «تذكر» به «سوال» تبديل شود.

او گفت: اما ازسويي ديگر از آنجايي كه براي استيضاح شهردار نياز به دوسوم آراست و از آنجا كه جمع موافقان و مخالفان تخلف‌هاي شهرداري در شوراي شهر برابري مي‌كند، بعيد مي‌دانم ناديده گرفتن تذكرهاي مكرر منجر به استيضاح شهردار در دوره چهارم شوراي شهر بشود.
اين عضو شواي شهر تهران با اظهار تاسف از سكوت شوراي عالي استان‌ها درمورد برخي تخلفات آشكار شهرداري گفت: متاسفانه شوراي عالي استان‌ها نيز تاكنون نسبت به فروش تراكم، شهر فروشي، اجراي پروژه‌ها پيش از تصويب بودجه در كلانشهرها كاري از پيش نبرده است و برخورد‌ها در اين زمينه مشابه با شوراي شهر تهران بوده است.

انصاري در پايان گفت: در صورتي كه تذكرها به شوراي شهر به شهرداري توسط رسانه‌ها به اطلاع افكار عمومي برسد شهروندان مي‌توانند با اطلاع از موارد تذكر به ديوان عدالت شكايت كنند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    50 5
    از جمله تخلفات شهرداري مي‌توان به مواردي چون بوستان مادر، باغ پسيان، باغ شمال بلوار اندرزگو و موارد متعدد ديگر كه توسط شهرداري و براي فروش تراكم تخريب شده‌اند اشاره كرد، در حالي كه حفظ فضاي سبز و باغات تهران از منويات مقام معظم رهبري است. واقعا که این تخلفات از آقای قالیباف موجب خجالت است .
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      3 22
      این آقای عضو شورای شهر که هیچ کاری نمی تونه انجام بده فقط اومده سخنرانی رسانه ای کرده که طرفدار جمع کنه. ضمنا به نظر می رسه تعدادی از اعضای شهر هنوز تفکر باغ و اینجور چیزا رو کنار نذاشتن و تهران رو با یک قریه کوچک اشتباه گرفتن. زنده باد قالیباف و کار خستگی ناپذیر برای مردم.
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    14 84
    درود بر قالیباف.........مرد خستگی ناپذیر
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      10 38
      بله درود بر قالیباف ، شهردار مادام العمر تهران
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 1
    مجلس فقط استیضاح وزرا و دولت روحانی را انجام دهد؟ آن همه احمدی نژاد و وزرایش خلاف کردند جلوی استیضاحش گرفته شد حالا شهردار تهران هم فعلا نمیشود استیضاح شود ظاهرا انگار یک عده همپالکی راس امور هستند و هرکدام مبری از همه چیز هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    12 2
    "استیضاح قالیباف فعلا مقدور نیست به دیوان عدالت اداری شکایت کنید " دیوان عدالت اداری هم دست همفکران آقای قالیباف و خودیها است و شکایت هیچ نتیجه ای ندارد...
  • رامین IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    14 1
    وزیرکشور طبق قانون این حق رادارد شهردار رابرکنارکندولی چه کنیم که وزیراصولگراست واز قالیباف حمایت میکند
  • حسین مرادی A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    9 6
    آقای قالیباف درود بر تو هرچقدر بمانی محبوبیتت حتما بالا میره و انشاالله به پاستور میری.فقط یواش برو،.......................
  • اکبر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    3 2
    شهردار قوی نیاز به شورای قوی دارد و شهرداری نمیتواند امورات شهر را معطل بگذارد . اکثر اعضای شورای شهر با تکیه بر سوابق ورزشی و شهرتی که داشتند وارد شورا شدند و توان همراهی با برنامه های شهرداری را ندارند و حتی تخصصی در نظارت بر عملکرد شهرداری هم ندارند و بایستی جهت گیری مردم در انتخاب شورای شهر تغییر یابد.