واحد مرکزی خبر نوشت:

ورود یک کهنه سرباز مسلح جنگ عراق به عمارت رئیس جمهور آمریکا تیر خلاص به رئیس سرویس مخفی آمریکا بود که به استعفای وی انجامید.
روزنامه ایندیپندنت امروز در گزارشی نوشت: جولیا پیرسون رئیس سرویس مخفی آمریکا در پی چند مورد قصورهای امنیتی جدی توسط سازمانی که زمانی یک آژانس اسطوره ای بود، از سمتش استعفا کرد. اعلام خبر استعفای پیرسون توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا در روز چهارشنبه پس از جلسه بحث و مواخذه روز سه شنبه در کنگره بر سر قصورهای جدی در تامین امنیت کاخ سفید صورت گرفت که موجب شده بود یک مرد مسلح به چاقو به عمق عمارت ریاست جمهوری نفوذ کند.

پیرسون در مواجهه با کمیسونی متشکل از نمایندگان هر دو حزب به قصور ماموران سرویس مخفی در مورد چند پروتکل امنیتی در حادثه ورود یک سرباز چهل و دو ساله جنگ عراق به نام عمر گنزالس در روز نوزده سپتامبر به عمارت ریاست جمهوری اذعان کرد.
روز سه شنبه سرویس مخفی آمریکا همچنین اذعان کرد در روز شانزده سپتامبر به یک مرد مسلح که سه مورد محکومیت به علت تجاوز داشت، اجازه داده شد در مراسمی در آتلانتا با باراک اوباما رئیس جمهور وارد یک آسانسور شود.
پیرسون در گفتگو با بلومبرگ نیوز کناره گیری از سمتش را دردناک توصیف کرد اما گفت که اعتماد کنگره از وی به عنوان رئیس سرویس مخفی سلب شده است.
پیرسون 55 ساله در سال 2013 توسط اوباما به عنوان اولین زن به ریاست سرویس مخفی آمریکا منصوب شد.
در سال 2011، این آژانس به علت واکنش ضعیف به حادثه تیراندازی در کاخ سفید مورد انتقاد قرار گرفت. در آن حادثه مردی چند گلوله به ساختمان شلیک کرد که یک گلوله منجر به شکسته شدن پنجره اقامتگاه خانواده اوباما شد. خانواده رئیس جمهور در آن زمان در اقامتگاهشان نبودند.
سال بعد گزارشهایی از میگساری و عیاشی مفرط ماموران سرویس مخفی در اتاقهایشان در هتل محل اقامت شان طی سفر رئیس جمهور به کارتاگنا در کلمبیا به منظور شرکت در یک نشست سران منطقه ای منتشر شد.
واشنگتن پست اخیرا در گزارشی اعلام کرد، آن اشتباهات به ویژه از آن جهت مهم بوده است که اوباما سه برابر هر یک از روسای جمهور قبلی آمریکا با تهدیدهایی مواجه شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =