تسنیم نوشت:

تعدادی از دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد، از جزئیات پیش نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان فلسطین که به زودی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهند شد، پرده برداشتند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الحیات، تعدادی از دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد روز گذشته (9 مهر) از برخی جزئیات پیش نویس قطعنامه پیشنهادی تشکیلات خودگردان فلسطین، که به زودی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد، پرده برداشتند.
این دیپلمات‌ها با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان این پیش‌نویس را به طور غیر رسمی با کشورهای عربی و برخی از اعضای شورای امنیت بررسی کرده است، اعلام کردند: بر اساس این قطعنامه اسرائیل باید تا نوامبر سال 2016 به اشغالگری خود در سرزمین‌های فلسطینی پایان داده و در سریع‌ترین زمان ممکن از تمام سرزمین‌های اشغال شده از سال 1967 تاکنون از جمله قدس، خارج شود.
«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که کشورش یکی از پنج عضو دارای حق وتو در شورای امنیت است، به خبرنگاران گفت: ما از طرح «محمود عباس» رئیس تشکلات خودگردان فلسطین اطلاع داریم و همچنان معتقدیم که تنها راه حل، از طریق مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواهد بود.
محمود عباس جمعه گذشته در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که مذاکرات با اسرائیل تا زمانی که هدف از آن پایان اشغالگری اسرائیل در چارچوب یک برنامه زمانی منسجم نباشد، ارزشی ندارد.
این در حالی است که «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه (7 مهر) گفت: پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی طی سه هفته آینده از طریق اردن، تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌شود.
وی در مصاحبه با رادیوی رسمی فلسطین گفت: این پیش‌نویس که از حمایت کشورهای عربی برخوردار است، خواهان تعیین برنامه زمانی مشخص برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی سال 1967 به عنوان پایه و اساس پایان دادن به درگیری‌ها و تشکیل دو دولت مستقل است.
وی افزود: پیش‌نویس این قطعنامه با همکاری گروه کشورهای عربی، اسلامی و آفریقایی، و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، و گروه 77 و کشورهای آمریکای لاتین و گروه کشورهای اروپایی در حال آماده شدن است.
مالکی در ادامه گفت: بعد از کامل شدن همه مشورت‌ها در این زمینه که ممکن است دو تا سه هفته وقت بگیرد، اردن می‌تواند به عنوان نماینده کشورهای عربی در شورای امنیت سازمان ملل متحد این پیش‌نویس را تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.
مالکی در عین حال گفت: مقامات کشورش به دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که قصد رفتن نزد شورای امنیت سازمان ملل متحد را دارند و در صورت شکست این گام، به سازمان‌های بین‌المللی خواهند رفت.
وی تأکید کرد: رهبران فلسطین قصد ندارند با آمریکا چالش شدیدی داشته باشند، اما انتظار درگیری شدید با آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد را داریم.
وزیر خارجه فلسطین افزود: همه تلاش‌‌هایی که با نظارت آمریکا برای مذاکره با اسرائیل صورت گرفته، به بن‌بست رسیده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =