مهر نوشت:

علیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفت حادثه ریلی در کشور طی چند ماه اخیر گفت: در نشستی آتی با وزیر راه و شهرسازی، آخوندی و مدیرعامل راه آهن باید دراین‌باره و برخی سوالات دیگر توضیحات خود را ارائه دهند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به افزایش حوادث ریلی در کشور گفت: متأسفانه در شش ماه گذشته سانحه متعددی در حوزه ریلی اتفاق افتاده که برخی از آن به دلیل سرعت عمل بوده و برخی به دلیل فرسوده بودن خطوط.

او گفت: حوادث مختلف در شمال شرق، یزد و سمنان، البرز و اکنون هم در منطقه جنوب که باعث انسداد محور ریلی شده موجب شد که نمایندگان نسبت به این مسئله حساس شوند. ضمن اینکه ما افزایش چندباره قیمت ها را نیز داریم که وزیر باید نسبت به آن توضیح دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در زمینه مسکن ایده جدی ندارد، گفت: دولت در این زمینه چند طرح ارائه داده که پس از بررسی در کمیسیون و طرح اشکالات آن، دولت همه را کنار گذاشته است.

خسروی گفت: دولت همچنین بحث وام 80 میلیونی خرید مسکن را مطرح کرد، اما تاکنون به ایرادات مجلس پاسخ نداده و این طرح هم مسکوت مانده است.

او با اشاره به رونمایی از طرح جامع مسکن توسط دولت گفت: دولت نه تنها از این طرح تاکنون رونمایی نکرده که تنها اطلاعات و آماری درهم ریخته ارائه داده است.

خسروی همچنین خواستار تسریع در تکمیل و افتتاح مسکن مهر شد و گفت: دولت ادعا می کند که در این زمینه پیشرفت مناسبی داشته، اما این پیشرفت ملموس نبوده است. ضمن اینکه یکسری از طرح های مسکن مهر که از سوی دولت افتتاح شد، پیش از این افتتاح شده بودند، نمونه آن مسکن مهر پردیس است.

این عضو کمیسیون عمران در خاتمه با بیان اینکه برخی کشورها آن قدر در حوزه راه پیشرفت داشته اند که دیگر به جای وزارت راه فقط مجموعه راهداری دارند که وظیفه آن حفاظت از راه هاست، گفت: متاسفانه ما در کشور تنها 2 هزار کیلومتر آزادراه داریم که این اصلا زیبنده کشور ما نیست.

خسروی در خاتمه گفت: هفته گذشته ما نشستی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در آن به برخی از این مسائل اشاره شد و هفته جاری نیز نشستی درباره مسکن مهر و راه آهن داریم و پاسخ های وزیر را خواهیم شنید.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    2 3
    خدا رو شکر که ندارد قبلا ایده جدی رو دیدیم بسه مونه