آمار ثبت شده نشان می‌دهد انتشارات ستارگان درخشان در استان اصفهان از سال 1390 تا شهریور ماه سال جاری با به چاپ رساندن 66 عنوان اثر جدید، بیشترین کتاب‌های چاپ اول را در حوزه دفاع‌مقدس داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات خانه کتاب، از سال 1390 تاکنون 451 ناشر در حوزه دفاع‌مقدس کتاب منتشر کرده‌اند که از میان آنها انتشارات سوره مهر در مدت سه سال و نیم گذشته 537 عنوان کتاب را منتشر کرده است که 59 عنوان اثر به چاپ اول رسیده و 478 عنوان اثر دیگر تجدید چاپی‌اند. این انتشارات 522 عنوان اثر‌ تالیفی و 15 کتاب ترجمه‌ داشته است. نکته قابل تامل در این آمار منتشر شده، کمبود آثار تولیدی و حضور پررنگ اثار تجدید چاپی در سه سال و نیم گذشته است. ضمن اینکه از حدود 12هزار ناشر کشور، در این مدت تنها 450 ناشر یعنی کمتر از 5 درصد ناشران در این حوزه کتاب منتشر کرده اند.

انتشارات روایت فتح نیز در این بازه زمانی 113 عنوان اثر منتشر کرده است که 25 عنوان چاپ اول و 88 عنوان دیگر تجدید چاپی‌اند. تمامی آثار این انتشارات تالیفی‌اند.

انتشارات امینان نیز با انتشار 100 عنوان اثر در رتبه سوم این فهرست قرار دارد. 10 عنوان اثر این ناشر در طول سه سال ونیم گذشته چاپ اول و 90 عنوان دیگر تجدید چاپی‌اند. تمامی آثار این ناشر نیز تالیفی‌اند.

پس از انتشارات امینان ، انتشارات دارخوین با 77 عنوان اثر، انتشارات ستارگان درخشان وابسته به مرکزحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج) با 74 عنوان کتاب، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با 73 عنوان اثر، انتشارات سوره سبز با 66 عنوان کتاب، هر یک از انتشاراتی‌های فاتحان و نیلوفران با 60 عنوان اثر، انتشارات ملک اعظم با 53 عنوان کتاب، مرکز اسناد انقلاب اسلامی با 51 عنوان کتاب، انتشارات یا زهرا (س) با 48 عنوان اثر، انتشارات پیام آزادگان وابسته به موسسه فرهنگی پیام آزادگان با 45 عنوان کتاب در سه سال و نیم گذشته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار ثبت شده در بانک اطلاعات خانه کتاب نشان می‌دهد انتشارات ستارگان درخشان در استان اصفهان از سال 1390 تا شهریور ماه سال جاری با به چاپ رساندن 66 عنوان اثر جدید، بیشترین کتاب‌های چاپ اول را در حوزه دفاع‌مقدس داشته است و پس از آن انتشارات دارخوین از همان استان، با 60 عنوان اثر جدید در رتبه دوم و انتشارات سوره مهر که بیشترین عناوین انتشار کتاب را در این بازه زمانی داشته است با 59 عنوان اثر چاپ نخست در رتبه سوم قرار دارد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیرانی RO ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    16 83
    ماشالا پول و امکانات و امتیازات تو اصفهان ریخته. اگه اول نمیشدن باید تعجب می کردیم.
    • فرید A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      5 4
      واقعا باید فکری به حال همبستگی ملی کشورمان کرد. با خواندن برخی نظرات خوانندگان در پایین خبرهای مختلف بیشتر از آنکه نگران وضعیت نشر کتاب، اقتصاد، آلودگی، خشکسالی و ... شوم نگران همبستگی بین مردم کشورم میشوم. شاید اکنون این نظرات قوم و منطقه گرایانه ناچیز به نظر آید ولی اگر فکری به حال آن نشود قطعا در آینده زمینه ساز فروپاشی های بزرگی خواهد شد. در پاسخ دوست عزیز تیرانی باید عرض کنم که آیا پول و امکانات و امتیازات در اصفهان حتی از پایتخت هم بیشتر است؟ آیا در زمان جنگ هم زیادی پول و امکانات و امتیازات در اصفهان موجب حضور بسیار شاخص این مردم در جبهه ها شده بود؟ البته اگر سن شما اجازه دهد که آن روزها را بیاد آورید.
  • بسیجی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 3
    البته همش امکانات دولتی نیست،خانواده شهیدان سردار سید اکبر وسید عباس هاشمی کتاب از سرگذشت را با موضوع زندگینامه وخاطرات این شهیدان باهزینه شخصی وبا همکاری انتشارات ستارگان درخشان اصفهان در سال 93 به چاپ رسوندند ، خوبه هممون تلاش کنیم بخشی از تاریخ کشورمون ثبت بشه .
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 2
    فروش چقدر بوده؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 3
    کدوم امکانات برادر من. مدام تا تکون میخوری میگن امکانات توی اصفهان ریخته. شورش رو در آوردین. شهر فرسوده شده. اصفهان صدها سال وجود داشته. همیشه اصفهان امکانات داشته. همیشه اصفهانیها نفوذ داشتن.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    6 4
    اصفهان سالهاست از لحاظ دریافت بودجه در ردیفهای آخر قرار گرفته در حالی که دومین استان از لحاظ پرداخت مالیاته