ایسنا نوشت:

نیکولای ملادنف، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با حضور در محل اقامت دکتر محمد جواد ظریف با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین اهداف سفر اخیر خود به عراق گفت: ثبات و امنیت عراق و توسعه و پیشرفت این کشور و تقویت مناسبات همه جانبه فیمابین تهران و بغداد از اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

او گفت: در تحولات اخیر و زمانی که دیگران مشغول تدارک برگزاری یک اجلاس نمایشی بودند، عملا و بطور جدی از دولت و مردم عراق برای رفع تهدید فوری گروه تروریستی داعش حمایت نمودیم.

محمد جواد ظریف همکاری و رایزنی مستمر میان کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریزم در این کشور و منطقه را امری ضروری خواند و گفت: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و روند سیاسی قانونی و انتخاب مردم را محترم شمارد.

نیکولای ملادنف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق گفت: هرگونه دخالت خارجی در این کشور می تواند شرایط فعلی را دشوارتر نماید.

او مشارکت و همکاریهای منطقه ای برای برخورد جدی با مساله تروریزم را ضروری و آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر در این زمینه اعلام نمود.

ملادنف ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و خواسته های مردم عراق برای گذر از بحران فعلی خواستار تعامل سازنده و موثرتر جامعه جهانی در این باره شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376436

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 1
    همچين ناامني براي ما بد هم نيست .اينطوري نيست؟