خبرگزاری ایکنا نوشت:

وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد: دولت این کشور درنظر دارد، لایحه ارائه نسخه‌ای واحد از ترجمه قرآن کریم به زبان آلمانی در این کشور را به بحث بگذارد.

سباستین کورتز، وزیر امورخارجه اتریش که مسئول سیاست یکپارچگی و ادغام اقلیت مسلمان در این کشور نیز هست، 29 شهریور طی سخنانی بر ضرورت توزیع یک نسخه واحد از ترجمه قرآن بین مسلمانان این کشور تأکید کرد.

کورتز با اشاره به تحرکات ضد اسلامی اخیر گروه‌های تروریستی و تمسک آن‌ها به آموزه‌های غیرحقیقی دین اسلام با هدف جلوگیری از ترویج افراطی‌گری و سوء‌استفاده از آموزه‌های وحیانی قرآن کریم بر ضرورت توزیع یک نسخه واحد از ترجمه قرآن به زبان آلمانی در این کشور تأکید و تصریح کرد: باید مرجع مشخصی از محتوای این کتاب آسمانی در اختیار مسلمانان و سایر اتریشی‌ها باشد.

کورتز همچنین خاطرنشان کرد: عموم مسلمانان اتریش از اینکه تروریست‌ها و حامیان آنان اقدام به برداشت‌های نادرست از قرآن می‌کنند، رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی اقدامات لازم برای تعیین ترجمه‌ای واحد از قرآن به زبان آلمانی در جامعه مسلمان اتریش انجام می‌شود، تأکید کرد که به‌شدت از تصویب این لایحه حمایت خواهد شد.

یادآور می‌شود، بحث درباره این پیشنهاد بخشی از لایحه قانونی به‌روزرسانی اسلام در اتریش بوده که سال 1912 صادر شده است.

همچنین به گفته وزیر امورخارجه اتریش از بین 500 هزار مسلمان ساکن اتریش تاکنون حدود 140 نفر تحت تأثیر آموزه‌های تحریف شده از قرآن و اسلام به گروهک‌های تروریستی عراق و سوریه پیوسته‌اند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =