۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷

ایسنا نوشت:

منابع امنیتی لبنان از وقوع یک انفجار انتحاری در نزدیکی یک ایست بازرسی حزب‌الله در شمال شرق این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی لبنانی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که یک عامل انتحاری که سوار بر موتورسیکلتی بود خود را در نزدیکی یک ایست بازرسی حزب‌الله در اطراف شهرک "الخریبه" در منطقه "البقاع" واقع در شرق لبنان که در مرز با سوریه قرار دارد، منفجر کرد که موجب کشته شدن سه تن شد.

منبع مذکور اعلام کرد که اعضای حزب‌الله که در این ایست بازرسی بودند کشته شدند. این منبع تعداد دقیق آن‌ها را مشخص نکرد اما شبکه خبری المنار لبنان کشته شدن سه تن از اعضای حزب‌الله در این انفجار را تکذیب کرد.

این در حالی است که خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرده که این انفجار موجب کشته شدن سه لبنانی شده است.

از سوی دیگر گروه جبهه النصره فایل ویدئویی را در اینترنت منتشر کرد که در آن اعضای جبهه النصره "محمد حمیه"، نظامی لبنانی را اعدام و تهدید کردند که "علی البزال"، دیگر نظامی لبنانی را نیز اعدام خواهند کرد.

جبهه النصره پس از انتشار این فایل در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری قطر برای آزادی نظامیان لبنانی با شکست مواجه شده است.

همچنین سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل ضمن ابراز همدردی با خانواده محمد حمیه، هشدار داد که اقدامات تروریست‌هایی که نظامیان لبنانی را در عرسال ربودند، احتمالا آتش فتنه میان مسلمانان را در لبنان بر می‌افروزد.

وی گفت: گروه‌های تروریستی از ربوده شدن نظامیان به عنوان وسیله‌ای برای فشار بر دولت و ارتش استفاده کنند و می‌خواهند لبنان در فتنه قرار بگیرد.

حریری ضمن درخواست از همگان برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی جهت مقابله با تروریست‌ها گفت: ایجاد وحدت مسئولیتی است که همگان باید به آن عمل کنند و حتی یک وظیفه قانونی و ملی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =