واحدمرکزی خبر نوشت:

خبرنگار شبکه فرانس بیست و چهار معتقد است با وجود آزادی گروگان های ترکیه ای از دست تروریست های داعش، آنکارا همچنان با همکاری نظامی با ائتلاف مبارزه با داعش مخالف خواهد بود.
فاطمه کیزیلبوگا، خبرنگار این شبکه تلویزیونی فرانسوی در ارتباطی تصویری از شانلی اورفه ترکیه در پاسخ به این سوال که اکنون با توجه به آزادی گروگان های ترکیه‌ای از دست تروریست های سازمان دولت اسلامی، آیا ترکیه خواهد پذیرفت که با ائتلاف مبارزه با جهادگرایان همکاری نظامی داشته باشد، گفت، این گروگان ها توجیه کننده امتناع ترکیه از مشارکت در ائتلاف ضد دولت اسلامی نبوده اند، هر چند این مسئله موضوع اصلی و مهمی در این زمینه بوده است اما تنها دلیل آن نبوده است. احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه هفته گذشته توضیح داده بود که مبارزه با سازمان دولت اسلامی تا زمانی که بشار اسد در قدرت باقی است، بی فایده خواهد بود. بنابراین بعید به نظر می رسد که ترکیه به مشارکت و همکاری نظامی خود در این زمینه با ائتلاف سرعت ببخشد. ترکیه بیشتر متهم می شود که چشم خود را بر روی حضور اعضای سازمان دولت اسلامی در مرزهایش بسته است و عبور و مرور جهادگرایان خارجی از مرزهایش را نادیده می گیرد، بنابراین ترکیه در این زمینه تلاش خواهد کرد که بیش از هر چیز اقداماتی را برای تقویت کنترل خود بر مرزهایش صورت دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    46 4
    مرگ بر جنایت کاران و حامیانشان
  • مجید A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    56 14
    ترکیه متهم نیست. ترکیه در حقیقت مجرم هست. حداقل اینه که ترکیه شاهراه ورود جانوران داعش به سوریه هست. البته اتهاماتی در مورد دادن تجهیزات هم متوجه ترکیه هست که آزادی به اصطلاح گروگان ها شبهه ها رو بیشتر میکنه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      4 4
      جو گیر نشو اوجالانی شماهاهم از این کارها کردین ها....
  • مردم ایران IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    61 12
    بعید نیست . بعد از جنایتهای این خونخواران از اردوغان متنفر شدم .
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    23 28
    تا وقتی بشار اسد در منطقه هست وضع همینه.